Merhaba oglum 45 günlük rutin kontrolümüzde bizimde üfürüm cıktı ben detaylı bir bilgi aldım doktorumdan sizede anlatayım.
kalpte cocuklar doğdugunda 1 tane boşluk gibi delik gibi birşey olurmuş bu her bebekte olurmuş ve 6. Aydan sonra %95 inde kapanırmış bu durum cok normalmiş.
birde sizin ve benim yaşadıgım üfürüm denilen 2. Delik yada boşluk olurmuş bu 6 dereceymiş bizimki 2 derece ve bu durumda cok normal 6. Aya kadar üfürümü olan ve derecesi düşük olan cogu bebekte %95 buda kapanırmış. 6. Ayda kapanmazsa 2. Yaşa kadar kapanma ihtimali varmış oldu ki kapanmadı ilaç ameliyat tedavi gibi ciddi bir durum yokmuş sadece takip ediliyormuş 2. Yaşa kadar. Üfürüm kalıcı olarak kaldıysa (ki bu cok zor bi ihtimalmiş) pilot dalgıç koşucu yüzücü tarzı meslekler yapamazmış ama yine ciddi bir durum söz konusu değilmiş. Bunları duydugumda cok rahatladım sizde içinizi ferah tutun ailelere söylemedim size de tavsiyemdir :)