Pedagoglar bu konuda en uygun zamanın 24 aylık olduğunu söylüyorlar. Çocuğun durumuna göre de 6 ay uzatılabilir diyorlar. Güvenli bağlanmanın oluşabilmesi için bebeklerin anne ile temas ederek uyumaları çok önemli imiş. Toplumda bilinenin aksine Güvenli bağlanma sağlanmış bebekler ayrılma konusunda daha istekli oluyorlarmış. Yine bilinenin ve büyükler tarafından dayatılan “Bağımlı”olmuyorlar bu şekilde, aksine özgüveni yüksek terkedilmeyeceğinden emin sağlıklı bireyler yetiştireceğimizi söylüyorlar. Ben sonuna kadar katılıyorum. Hem anne hem de bebek psikolojisi için en az 2 yaşına kadar temas ederek yatılmalı. Herkesin elbette farklı tercihleri ve sebepleri vardır. O yüzden en iyisi her anne içinden nasıl geliyorsa, vicdanı ne diyorsa öyle yapmalı bence.