Annelinka1 aslında neden tuvalete oturmak istemediğini anlamak lazım önce. Kakasını ilk defa tuvalete yaptığında nasıl bir tepki vermişti? Hiç lazımlığa kakasını yaptı mı ve yaptıysa kakasını o şekilde gördü mü ya da ona temas etti mi? Çocukların bir kısmı kakasını ilk deneyimlediğinde ondan korkabilir. Büyük bir çoğunluğunda da benden bir parça gidiyor diye bir kaygı oluşur ve yapmak istemezler. Siz ve eşiniz her tuvalete gittiğinizde tuvalete gidiyorum diye belirterek gidin. Gelince bazen rahatladım gibi ifadeler kullanabilirsiniz. Herkesin tuvalete gittiğini bilsin. Kakada korkmuş olma ihtimalinden dolayı onu daha sevimli göstermeye çalışabilirsiniz. Bununla ilgili çocuk kitapları var kakayı daha sevimli ve normal gösteren. Ay olarak eğitimi vermeye uygun o yüzden bununla ilgili kasları gelişmiştir siz pes etmeyin bence