zeyzey77 Arkadaş ve akrabalarınızın bu şekilde yaptığı için doğrudur, yada ben böyle yapıyorum bu doğrudur değil. Benim aklıma yatan içime sinen önce öz dili kavrayıp, daha sonra diğer dili-dilleri öğrenmesi. 1-2 yaşında öğrendi öğrendi 5-6 yaşında öğrenemez diye bir durum yok. En basiti günümüzde ki İngilizce öğretmenlerinin çoğu, önce kendi dillerini, daha sonra diğer dili öğrenmiştir, mesela.