Sevgili anneler, meme reddi yaşayan bir anne olarak , bunu nasıl yendiğimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle sütüm yetmiyor veya benim bebeğim beni istemiyor gibi düşüncelerden sakinin. Siz Somali’deki bir deri bir kemik kadının bebeğini mama ile beslediğini hiç duydunuz mu? Yada kedi kopegin yavruları icin mama yaptigini, sütü yetmediği için yavrularının öldügünü ? O yüzden aklınızdan “yetemiyorum” kavramını bi çıkarın . Bebekler ilk doğduğunda mideleri kiraz çekirdeği kadardır . 2 aylık bebeğin ise ceviz büyüklüğü kadardır. Bebeğinizin sağlıklı büyümesi kiloya değil bas çevresine bağlıdır. Bunu ölçüt alın lütfen. Eğer bebeğinizin bas çevresi büyüyorsa kiloya takılmayın. Cisli bez sayısı da ortamın sıcaklığı ile ilgilidir. Eğer bezi kuruyorsa ortamın sıcaklığına göre bebeğinizi çok giydirmişsiniz denektir. (Deneyin) . meme reddine gelince, bebek ağlarken kesinlikle emmez. Onu sakinleştirmeniz gerekir. Geçin lavabonun kenarına , acın musluğu . Bakın susacaktır . Sonra memeye yatırın. Yine mi agliyor, yine acın musluğu , ayaktayken memeye yatırmaya çalışın. Veya kurutma makinesini acın . Sakinleşmesini bekleyin. Uykudayken emzirmeye çalışın. Bu arada ben gaz ilacı olarak mommy’s bliss kullanıyorum. Bebeğim tadina bayılıyor. Bazen çok aglarsa enjektör ile 1 ml agzina veriyorum. Hatta bazen memeye yatırmak icin de, agzina enjektör ile verdikten hemen sonra memenin üstüne sıkıp onu memeye de yapıştırıyorum. Onu bazen ilk başlarda (sarılık olmaması icin) kullandığım mama icin de yapıyordum. Enjektör ile ilk ağzına mamayi veriyordum, tadını alıyordu sonra mememin üstüne sıkıyordum, yine memeye yapıştırıyordum. Böyle böyle çok kısa süre içinde bebeğim memeyi sevmeye başladı.