Eylul2elif sen neden acele ediyorsun canım benim.boşuna kendini strese sokuyorsun.çocuk daha ne yapsın.koltuktan tutunup kalkıyorsa muhtemelen sıralıyordur da.sıralamasa bile tutunup kalktığına göre hiç bişeyi yok demek ki hazır değil.sen ne edersen et o hazır hissedip kısa süreli de olsa ayakta tek başına denge kuramazsa yürüyemez ki çocuk.e bu da zamanla olur(denge kurma işi yani.kaslar kuvvetlenecek,çocuk hazır hissedecek kendini)benim kızım 10 aylıkken,ortanca oğlum 14 aylıkken yürüdü.bi de ufak oğlum var (13 aylık)o da yaşına 10 gün kala yürüdü.3 kardeş arasında ki gelişim farkına bi bak.o nedenle her bebeğin gelişimi farklı.hepsi kendine özel.iki çocuğum 6 aylıkkken emekliyorken bu oğlum 10 aylık emekledi mesela.18 aya kadar yürümemeyi doktorlar normal ve olağan karşılıyor.