ben bildiğim kadarıyla şöyle anlayım size, kasaptan ilikli kemik alıyorsunuz, önce onu iki saat kaynatıyorsunuz, kanı falan aksın diye. İki saat kaynatıp suyunu döküp yeniden üstünü gecinceye kadar su koyuyorsunuz, içine varsa kereviz sapı, defne yaprağı, sirke ekleyebilirsiniz kısık ateşte en az 12 saat kaynatıyorsunuz. biraz zahmetli oluyor ancak jel gibi bir kıvam elde ediyorsunuz. soğuyunca üzerindeki yağı alabilirsiniz isterseniz altta jel kısmı kalacaktır.