_elmaliturtam Merhaba kizlar iyi akşamlarrr. Kızım 4ay12 günlük tadıma basladiniz mi hangi ürünleri hangi ölçüde tattiriyorsunuz
Symayldrm _elmaliturtam biz 4 ay 25 günlüğüz 4.aydan itibaren başladık ebemizin söylemesiyle ufaktan tadımlara. Ben hergün taze yoğurt mayalıyorm ve mutlaka Bi kaç kaşık veriyorum bunu doktorum söyledi onun dışında bütün sebzelerle güzel Bi sebze çorbası yapıyorum hem doyurucu oluyor hem besleyici. 1 br su Bi tatlı kaşığı irmik çok az mısır nişastasını pişirip pekmezle tarlandırıyorum mama yapıyorum onu da seviyor bebeğim canım deneyebilirsin istersen
Ssena123 _elmaliturtam biz başladık doktorumuz önerdi kilosu yeterli olduğu için önce yoğurtla başladık 3gün kuralı uygulayarak
AsenAlmila _elmaliturtam bizim doktorumuz 4 aylıkken ev yapımı yoğurt elma armut suyu tattırabilirsin dedi
Aysenurkk Bunu ben de merak ediyorum takip edeyim, neye göre erken başlanıyor diye. 6. Ayda başlanmıyor muydu ama forumda erken başlayanları görüyorum. Doktorunuz be tavsiye etti?
Symayldrm Aysenurkk bende erken başladım canım ama yanlış bişe söylemek istemiyorum hemen yüklenildiği için
elifhanimm Doktor kontrolünde misiniz,muhtemelen size kabak havuç patates diye liste vermiştir ama doktor kontrolünde değilse sabretmenizi tavsiye ederim annesi🧸👌
_elmaliturtam Betullll doktor mu önerdi acaba ben bu ay gidemedim kontrole başlamak istiyorum ama nasıl yapmalıyım acaba
_elmaliturtam Symayldrm 6aya kadar anne sütünden başka bişey onerilmiyo biliyorum ama tadımda bir sıkıntı olacağını sanmıyorum sonuçta çocuğa bir tabak yedirilmiyecek diye düşünüyorum. Hazırlamak açısından da iyi olabilir bilemiyorum
_elmaliturtam Ssena123 himm benim kızım az kilo alıyor gerçi ama ortalamaya göre iyi zayıf değil 5750ydi 4aylikken sağlık ocağında ölçülmüştü
Symayldrm _elmaliturtam bende öyle düşünüyorum ve benim gibi düşünen biri olduğu için çok mutlu oldum şuan tadım dediğimiz zamn oturup yemek yediyrz anlamına gelmiyor ki yani :)
elifhanimm Bebekler için zaruri bir durum olmadıkça en sağlıklı gelişimi 6 ay anne sütü veya formül mama ile alırsınız. Siz öyle istiyorsunuz diye yapmayın bence
_elmaliturtam elifhanimm ben öyle istiyorum diye değilde alıştırmak için diye düşündüm. Ama tabii doktora danışmadan daha kararımı veremiyorum kafama göre. Annelerin nasıl nezaman başladığını merak ettiğim için sordum 😊
Ssena123 _elmaliturtam her bebek farklıdır tabikide bizim doktorumuz önerdiği için biz başladık sizde doktorunuza danışarak başlayın derim ben🤗 üç gün kuralı çok önemli alerji VS için vermeden önce doktora sorun uygun görürse zaten başlatır biz şuan yoğurt ve mevsim sebzeleri meyveleri ile devam ediyoruz 6.aydan sonra diğer besinlere geçicez
Dorika Sadece mamayla beslense bile 6aydan önce ek gıda başlanmamalı dedi doktorumuz. Sindirim sistemi boşaltım sistemi henüz daha gelişmedi Ki bağırsaklarını karaciğerini mahvedersiniz. Yoksa ileride sağlık sorunları yaşarsınız organları daha gelişmeden yüklenmeyin bebeğe.
_elmaliturtam Dorika yok daha başladım zaten ama ufak bir çay kaşığı bile çocuğa zarar verebilir mi bilemiyorum. Dediğim gibi doktorumuza danismakdik daha. Ve çoğu doktorda farklı söylüyor şuan okuduğum.kadariyla
Ebru_06 Benim bebeğimde 4 ay 15 günlük bu ay sonu kontrol var sizce ne yapmalıyım bende başlayım mı yavaş yavaş 😇