Mom727272 Merhaba. Isaret dili tercümanıyım. Isaret dili tamemen işitme engelliler için oluşturulmuş el alfabesi aslında. Buradaki amaç bebekle iletişimi güçlendirmek, bebeĝi anlamak ve ona bak seni anlıyorum ve şimdi ihtiyacını karşılıyorum mesajını vererek kendini güvende hissetmesini sağlamak. Hicbir engeli bulunmayan bebeklerde salt bu amaçla kullanıma hiç rastlamadım. Bana çok ilginç geldi, dahası bu durum dil gelişiminide olumsuz anlamda engelleyebilir sanki.