Dmt_55 anlıyorum işiniz zor ama tv telefon vs de izlediği şeyler tek taraflı iletişim kuruyor devamlı konuşuyor bebeğinize fırsat vermiyor. Karşılıklı iletişim kurmadığı içinde konuşması geri kalmış olabilir. Geri kalmış derken tabi ki zamanla gelişir doktorlar ne der bilemiyorum ama çocuğunuza çok zararı var emin olun. Maalesef ağladığında tv açılacağını telefon verileceğini bildiği için zaten ağlıyordur bence artık vermeyin sizde ikisine de yetecek güç vardır eminim. Farklı aktiviteler bulun kalem kitap verin. Boyalar var artık organik vs ağzına alsa bile siz görmeden sorun olmuyor. Alın boyasın kağıtları duvarları ama gelişimini çok destekler. Mukavva sayfalı kitaplar var siz bebeğinizle ilgilenirken bile ona yaptıklarınızı anlatın. Havadan sudan konuşun. Yaptığı hareketleri seslendirin. Allah kolaylık versin zamanla düzelir elbet