DoganurcaN Arkadaşlar biri bana bu tabloyu açıklayabilir mi çözemedim bi türlü ya, çocomon aylık takibini yapabiliyim diyorum taze anneyim, teşekkürler 👄
elifiii DoganurcaN persentil yüzdelik dilim demektir. Yani bu tabloda boy kilo oranına göre yüzde ayına veya yasına göre olan Yüzde kaçlık dilimde oldugunu gösterir. Mesela %50 cıkıyorsa ortalamadır gelişimi. %50’den sonrası genelde doktorların iyi kabul ettiği , kilo alımı boy uzaması fiziksel durumu iyi kabul edilir. %10’luk ve altı için daha detay tahlil istenebilir( hormon vb. testler) 10-50 arasındaki cocuklar da genel olarak minyondur eger bir eksiklik sorun yoksa.
elifiii DoganurcaN persentil yüzdelik dilim demektir. Yani bu tabloda boy kilo oranına göre yüzde ayına veya yasına göre olan Yüzde kaçlık dilimde oldugunu gösterir. Mesela %50 cıkıyorsa ortalamadır gelişimi. %50’den sonrası genelde doktorların iyi kabul ettiği , kilo alımı boy uzaması fiziksel durumu iyi kabul edilir. %10’luk ve altı için daha detay tahlil istenebilir( hormon vb. testler) 10-50 arasındaki cocuklar da genel olarak minyondur eger bir eksiklik sorun yoksa.
DoganurcaN Benanneyimanne işte sonucu anlamıyorumki canım % olarak çıkıyo 95 diyo bişey diyo açıklaması da olaydı bi sitede bulamadım
Sadekahvem DoganurcaN bildiğim kadariyla %10 altı riskli durum çocugun geişim geriliği var demek doktora başvurmak lazım . %95 ustude obezlige giriyor tekrar doktora başvurmak lazım onun harici değerler normal kabul ediliyor.doktor bebeğinize uygun beslenme tablosu çıkarıyor gerekli tahliller yapılıyor vs.
Sadekahvem DoganurcaN yani bı açıklama beklemeyin. Bahsettiğim değerler çıkarsa beslenme düzeni için doktorunuza başvurunuz diye açıklama çıkıyor. Normal değerdeyse bebeğinizin gelişimi normal değerde yazıyor ☺️
DoganurcaN Sadekahvem bizim %100 çıkıyo daha bebek obez olmaz tabi de devamlı takipte kaliyim bari teşekkürler açıklama için😌
DoganurcaN elifiii hımm anladım bizim 100 çıkıyo ama bebek olduğu için heralde büyüdükçe takibini yapıcam teşekkürler 🥰
Melankoli DoganurcaN ilk aylar onemli. En azindan ilk 6 ay doktorla ilerleyin. Tum gelisimini takip eden bir doktorunuz olursa hem muayene olur her ay iciniz rahat olur
DoganurcaN Melankoli ay yokki ya doktor tok bulunduğumuz yerde iki tane var ikisi de birbirinden beter