Çocuk ne kadar büyük olursa alışması o kadar kolay oluyor bence. İstenirse 1.5 yaşında ki çocuğa da öğretirsin ama bu sabrını çok zorlar . Anneye kalmış bir şey bu, ben büyük kızımı kreşe başladıktan sonra alıştırmıştım, 3 yaşındaydı. kreşte gördükten sonra kendi utanıyor gibi oluyırdu zaten ve sadece 2 gün de alıştık hem geceye hem gündüze. benim uyguladıklarım;
asla lazımdık kullanmadım kullanmam da, bana çok iğrenç geliyor. onu kullanacağıma altını bezlerim daha iyi benim için. Gece hiç kaldırmadım bu çocuklar da tuvalete karşı nefret uyandırıyormuş, uykusunu böldüğü için. Gece bezlemeden yatırıyordum ve artık bez takmayacağımızı, tuvaletin gelirse beni uyandır beraber gidelim diye anlatıyordum, o uykuya dalınca bez takıyorudm , sabahta aaa baba artık tuvalete gittiğimizi unutmuş bez takmış bir daha konuşalım böyle yapmasın falan diyorduk. Ama anlıyordu yaşı gereği. Ve önemli bir ayrıntı daha; asla kalasını yaptıktan sonra çocuğa göstermeyin . Çocuklar onu bir organı gibi sanıp onu kaybettiklerini düşünebilirmiş . Onyizden bazı çocuklar cişini yapsa da kakasnı beze yapar. Komşumun oğlu 2-3 sene uğraştı bu durumla. Benim tavsiyelerim bu şekilde