Zeytinimbenim 13 ve 14. Aylarda kızım ek gıda reddi yaşamıştı. O zaman ben de belki yer umuduyla televizyon izleterek yedirmeye çalışmıştım ama fayda etmemişti. Sonra kızım kitapları sevdiği için önüne kitaplarını koymaya başladım. Özellikle YKY yayınlarının Büyük Sorular Kitabım kitabını çok seviyordu ve çok oyalanıyordu. “Kuş nerde, arılar nerde, çiftçi nerde” gibi sorular sorarak oyalıyordum ve yemeğini yedirmeye çalışıyordum. Daha çok işe yarıyordu. Büyüdükçe kitapları değiştirdim. Şu an mesela stickerlı kitaplarla oyalanarak yemek yiyor. Stickerların yerlerini bulmak veya sadece stickerları yapıştırıp geri çıkartmak bile oyalayıcı oluyor onun için.
Bunlarla ilgilenmezse bebeğiniz, oyuncaklarını folyoya sarıp önüne koyun. Bir tanesini açıp gösterin içinden oyuncak çıktığını anlasın ve diğerlerini açması için teşvik edici olsun gösteriminiz. Bebeğiniz bununla oyalanırken sizde yemeğini yedirebilirsiniz belki☺️