tuba55310 Benim oglum 30 aylik. Kelimeleri tanima var sarkilari da kemsi diliyle soyluyor. Harfleri sayıyor Alfabeyi sayiyor. Ama cumle kurma.yok anne baba yok isaretle gosterme cok nadir. Ama.herseyi anliyor Konusmasi yok nasil.olcak bu durum
Cheddar tuba55310 konuşma terapisti ile görüştünüz mü hiç? 30ay için bişeyler yapılabilir artık destekle
Mommysharkdoodoodoodoo tuba55310 bir uzmandan destek almanızı tavsiye ederim uyaran eksikliği olabilir
Periii13 Bizim de 24 aylık. Birşey isterken işaret eder, yemeği suyu vs. Ama hiç konuşmaz. Doktorumuz pedagog ve kreş önerdi. Yaşıtlarıyla vakit geçirmesi ve sosyalleşmesi lazım dedi. Ve tabi ki telefon ve TV’den uzak durun dedi.
Begum35 Periii13 bizde calıştığımız için eşimle annem bakıyor çocuğa ister istemez televizyon izliyor 19 aylık oldu cümle kurmuyor ama söylenen herşeyi anlıyor
Periii13 Begum35 aynen ben de çalışıyorum ama annemin bakması fayda etmedi. Kreşe vericez. Evde TV karşısında çocuk asosyal oluyor 😔
ilknurmira Benim.kizim 14 aylik anne nene mama dede diyor sadece su isteyince biberonu işaret ediyor emmek istediğinde ganyan diyor 😀
Ruhak 25 aylık oğlum. 2 kelimeli cümlesi bu ay oldukça arttı. Renklerin isimlerini söylüyor. Büyük küçük nesneleri söylüyor. 10 a kadar sayıyor. Baba otur. Anne gel. Mavi ababa. (araba) kükü kuuba(küçük kurbağa) padda olduuu. (pasta oldu) bitti. Kapı kapa (kapıyı kapat) kelimesi de oldukça fazla ama uzun cümle yok ö3 kelimeli cümle yok henüz. Nedi bu(nedir bu) diye soru soruyor mesela. Daha aklıma gelmeyenler var. İnşallah en yakın zamanda oğlunuz konuşmaya başlar. Ama bir de söyle bi durum var. Bu cümleler sürekli olmadığı için nadiren gören biri oğlumun hiç konuşmadığını düşünebiliyor.