Happyhan Merhaba tatli anneler nolur yardim edin 4 gunluk bebegim sutumle doymuyo 4.130 gram dogdu surekli memede tutuyorum oda emiyor fakat yeterli gelmiyor sabah aksam 30 cc den evolvia bi olcek mama veriyorum anca mama takviyesiyle uyuyor sizce nasil bir yol izlemeliyim sarılık sınırda bu yuzden cok uzuluyorm
Pelin05 Happyhan sütün daha yeni yeni çoğalacak canım. Ne kadar çok emzirirsen o kadar çok sütün gelir. benim de öyleydi ama ben hep ağzına tıkadım memeyi şimdi şükür çoğaldı. Bir de bol bol sıvı tüket
Reckless Happyhan benim kızımda öyleydi kilolu doğdukları için daha fazla süt ihtiyaçları oluyor sanırım ben 1 ölçek mama vermiştim emmesinin peşinden ilk bir kaç hafta sonra zamanla bıraktık mamayı. Bazen yalan olmasın geceleri oda bende uyuyalım diye direk mama vermişliğimde var birer defa 🤷♀️
MTkutay Happyhan Canim daha 4 günlük doymamasi imkansız gece gündüz memende tut ne kadar çok emerse o kadar cok sütün gelecek lütfen hemen mamayi bırak bence
Yeliz Happyhan sütün yetmediğini nerden anladın? Karnından daha yeni çıktı o yüzden hep meme istiyordur. Bebişininde maaşallah var o yüzden çok emmek istiyor. Mama yerine daha çok emzir. Mamayı artırırsan sütün artmak yerine azalacak.
Kubrasen93 Reckless 7.5 aylikken ayırdık odasini cok sukur oda cok yadirgamadi ama geceleri uyaninca telsiZ oldugu icin hemen kalkip yanina gidebiliorum bekletmeden
Asya İlk zamanlar süt çok az gelir ama çok yaglı oldugu için doyarlar. Ve o ilk sütün çok önemli sürekli memede tut. Uyuduğu zamanlar da da sağıp verebilirsin. Ben öyle yapmıştım. Bezinde turuncu lekeler varsa doymuyor demektir. Kakası norale döndüyse problem yok
hemsireanne Aynen sarılık olmaması için mamayı değil emzirmeyi arttıracaktır sütün şu anda foşur foşur gelmez bebeğin midesi büyüdükçe süt miktarı da artıyor canım ben ilk günlerde her saat başı iki göğsümü de emziriyordum ve sarılık olmadı doktorumuza 4 g0nlükken gittik 500 gram almıştı 1 haftalık kontrolde sordum artık risk var mı nasıl emzirme iyim diye sonra yavaş yavaş 1.5 saat 2 saate bir çıktım uyuduğu süre içinde en fazla 3 saat uyandırmadım
OzlemDoganay sarılık evet anne sütüyle çok çabuk atılıyor ama süt yetmiyor ve bebek doymuyorsa o sarılık tavan yapıyor kendi bebeğimden biliyorum süt yetse zaten hiç bi bebeğin sarılık değeri yükselmez. Fototerapide mamayla besleyip arada anne sütü veriyolar çağırıyolar emziriyosun. Benim bebeğim akşam saat 5te 15 değeriyle yattı sabah 8de 8değeriyle çıktık ve bütün gece 3kere emzirebildim sadece. Yani mamayla memeyle değil bebek doyuyorsa sarılığı atlatır doymuyorsa atlatamaz. Ve büyüklerimiz derdi inanmazdım ama ağzına şekerli su verin her gün birer çay kaşığı ve sürekli sabah doğan veya akşam batan güneşe tutun bebeğinizi
CaglaninCinari Happyhan bol bol yesillik ye ve su ic bulgur pilavi ye ozellikle bir de tereyagi ve pekmezi ilit ekmek bandir ye sutun cogalir insallah benim de oyleydi cogalmisti su icmeyi ihmal etme stres yapma sutun daha cok azalir stresle
CaglaninCinari Happyhan once emzir sonra 30 cc mama verebilirsin ama cok alistirma gunde 2 defa versen yeterli olur mutlaka emzirdikten sonra ver ama
Aycannn Happyhan bebeğiniz daha çok küçük üş sürekli emzirin ben o dönemler 30 dk da bi ya da saar başı emziriyordum sarılığımız sınırda diye sadece hastanede bir kerelik mama verdim sizin olan üstünüz ona yeter mama vermeyin sadece emsin ki daha çok üstünüz gelsin ve çok iyi beslenin ve de çok iyi dinlenin kimseyi de umursamayın
HaticeYlmazAydn Happyhan Sanırım bu yorumlardan kafanız daha da karıştı. Benim bebeğim de sarılıktı. Hemşireler ve doktorum emzirdikten sonra mama takviyesi yap aç kalmasın dediler. Doktorunuz ne diyorsa onu yapın. Mama takviyesiyle hemen düştü.
HaticeYlmazAydn Happyhan Biberona çok alışmasın benimki öyle yaptı. Kimsem yoktu üzüntüden sütüm kesildi, göğsüm yara oldu , bi süre sonra biberon hoşuna gitti. En yavaş akan biberonla ya da kaşıkla verirseniz iyi olur mamayı.
OzlemDoganay [bilinmeyen] ben çoğu bebekte yaradığı gördüm ve bende sizin gibi sarılığı geçsin diye hiç durmadan iki hafta boyunca mememde tuttum devamlı emzirdim ne sütüm çoğaldı ne bişey oldu mecburen mama takviyesi yaptım sarılığı öyle düştü
Gamze58 Happyhan doymadığını nereden anlıyorsunuz yenidoğan bebekler hep meme ister. Bizde 28 günlük olduk benim oğlumda sürekli aranıyor hep memede ve gazlı olduğu içinde sürekli uyanıyor bu çok normal bi durum. Eğer doymuyor diye mamaya yüklenirseniz sütünüz artmaz ve memeyi bırakır. Devamlı olarak emzirmelisiniz.
OzlemDoganay [bilinmeyen] ben asla mama verme taraftarı değilim keşke vermesek keşke sütümüz yetse ama doktor üstüne basa basa mama vermek zorundasın sütün az yoksa sağlığını etkiler kilo alamıyor dedi yani şöyle diyeyim 15günde 170gram falan anca aldı çok az anlıcağınız. Sonra mama verdiğimde doyduğunu farkedince ne kadar üzülsemde doyuyo diye de sevinmeye çalışıyodum. Her mama verişimde ağlıyodum ama alıştım şimdi doysun da nasıl doyuyorsa doysun hem meme hem mama idare ediyoruz