Kizlar 2 gun once verdigim uyku egitimi ile ilgili bir post acmistim. Cok soran oldu. Hepsine tektek yetisemiyorum daha ayrintili yazayim dedim🧡
oncelikle benim bebgim 6 ay 17 gunluk idi başladigimda.
6 ay sadece anne sutu aldi ilk 6 ay. 6. Ayda ek gidaya gectigimizde gece yatirmadan once karninin tok oduguna emin olup( kasik mamasi verdim) acaba karni acmi Tokmu diye strese girmemek icin bu donemde egitime baslamayi tercih ettim.
bebegim emzik tutuyor bu bana cok yrdmci oldu.
uyku arkdasimiz vardi dogdugu gunden beri besikte duruyor. Hamileykende hep esimle yanimiZda yatirdik uyku arkadasini🤣
yatak odamiz karanlik bu benim icin cok yrdimcioldu.
kullandigim metod odadaki sandalye metodu idi.
Bebegim onceden memede emerek ve evde gezerek, bazen babasinin kucaginda dik, cok nadir ayakta sallanarak, cok nadir hamakta sallanarak uyuyordu. Asla besikte uyumazdi.
gece yatis saatimiz 22:00 23:00 sabah kalkis saatimiz 10:00 11:00 idi ( bize bu uyuyor)
Uyku rutini cook onemli.
bizim rutinleriMiz mama yeme kasik mamasi+duş+pijama+bez degisimi+baska odada emzirme(yattigi odada degil cunku meme ile uyku baglantisini kesmek icin) bu sekildeydi. Uyumadan 1 saat once beslenme isi bitiyordu ve rutinler basliyordu.
uyku egitimine baslamadan once guzel bi uyku gunlugu ttuttum.1 hafta. Gunde 3 uyku uyuyor
sabah uykundan uyaninca uyaniklik suresi 1,5 saat. 1 ile 2 uyku uyaniklik suresi 2,5 saat 2 ile 3 uyku sureside 2,5 saat ve gece uykusuna yatmasan oncede 3 saat suremiz vardi. Bunu tespit etmek cooook onemli. Tam saatinde besige gecip cocugu yormamak gerekiyor🥰🥰
gece Uykusu ile basladim. Besigine biraktim.yanina sanldaye cektim oturdum ve Agzina emzigi attikca verdim. Poposuna pispis yaprak sakiblestirmeye calistim. Bakin uyutmak degil “sakinlestirmek” tepki veriyor ama onemli degil sakinlestirmeye calisiyorum. Sakin ve krarliyim . İlk denemede 1 kere cok agladi. Kucagima aldim. Odada isik kapali gezdirdim. Konustum. Sakinlestirdim.
tum egitim boyunca sakinlestirm metodlarim sunlardi
- konusma, sevme, bacaklarini gidiklama
- besige yuzugumle vurarak ses cikartma
- cingiraklarini ve sevdigi oyuncaklari oynatma
- tekefonun flasini acip tava vurup elimle kuklalar oynatma
- donenceyi acma, hareket ettirme
agladiginda oda icinde cama vurdum, aynaya baktirdim, parfumlere dokundurdum. Bazen 5 dk bazen 10 dk vs cogaltabilirsiniz.
sakinlesince hemen geri besige.
bu zekilde ilk gun 40 dk surdu. Bu arada bebegim o surelerde gce 2 saatte bir uyanip emerdi. 2 saat 6 aylik binbebek icin cok cok fazla.
sonra diger gun oldu ve 1. Uyku 30 2. Uyku 30 ve 3. Uyku 15 dk surdu bu sekilde uyuttum. cok
aglamadi max 1 kez kucagima almisimdir. Ama bu ilk gun uykularindan 30 dk sonra uyandi. Besikten almadan sakinlestirdim. 30 dk geRi uyutmaya calistim. Uyumayinca o uyku bitti ve diger uykuyu bekledik. Bu ilk gun tepkisiydi.
- gece uykusuna 14 dk sonunda daldi.
diger gun gunduz uykularina 6- 12 dakika arasinda daldi fakat gece uykusunda beni bekleyen felaketten habersizdim. 3. Gun gece uykusuna tam 2 saat direndi. Defalarca kucagima aldim sakinlestirdim. Sayisini sayamadim. Agladi mizirdadi tam dalcak dalamadi. Gogsume versem 2 sn surerdi ama bu beni basa dondudurdu. Pes etmedim ve o gece sakinlestirmeyi basarip uyuytum.
bunlardan sonraki gunler 10 ile 20 dk sureleri arasinda daldi ve uykulari yavastan uzamaya basladi.
disarda nasil uyucak stresini yasiyordum. 2 kere kayinvalideme gittim ordada yatakta pispis yaparak uyuttum. Pes etmedim.
- gunun sonunda birde baktim “UYUMUŞ”😱
Askinda bu 11 gunde yavas yavas sandalyeyi uzaklastirmam gerekti ama gerek kalmadi. Ama olmasaydi 1 ay devam ederdim bu sekilde. Cunku eski sekilde daha cok zorlaniyordum.
yavas yavas duş u rutinlerde cikardim. Esim devamli sehir disinda tek basima zorlandigim icin. Bunu aslinda yardimci olarak kullandim. Bazen bebek arbasindada uyutttugum oldu bu 11 gunde. Hep uyku arkadasina sarilmasini sagladim.
suan besige koyunca arkadasina sarilip uyuyor. Gece 5 saat deliksiz uyumaya basladi. Bu inanilmaz bisey. Gece beslenmesini 9. Ayda kesicez suan emziriylrum gece 2 kez.
insallah her ayrintiyi unutmadan yazmisimdir.
tum annelere baSarilar diliyorum. Asla pes etmeyin❤️