Rumeysa34 Kızlar bebeklerimizin dil gelişimi için neler yapmalıyız ne gibi etkinlikler kaç yaşında yapılmalı evden dışarı çıkıp akranları ile buluşmasının etkeni neler merak ediyorum herkes hem fikrini paylaşırsa mutlu oluciğimm 🎈
yavruhamsi Rumeysa34 onunla sürekli konuşmak ve birşey isteyeceğiniz yada anlatacağınız zaman detaylı bir şekilde anlatmak rengini şeklini konumunu vs vurgulayarak veee tabi sizin dediğiniz akran ilişkileri de önemli :)
GokturkAlp Rumeysa34 çocuklar birbiriyle konuşmuyorlar zaten belli bir döneme kadar. Bol bol soru sormak, cevap almaya çalışmak, kitap okumak, kelime tekrar ettirmek, tv,tablet,telefon konuşana kadar izlememek yada minumumda tutmak.
Mom091 Rumeysa34 ben hastaneden eve geldik, kızımla büyük insan gibi konuşmaya başladım. Sürekli ne yaptığımı, ne yapacağımızı anlatırdım. 18 aylık falanken epey kelime söylüyordu. Hep konuştum, hala konuşuyorum. Bir şey istediğinde gösterirse vermedim hiç. Mesela su istiyor diyelim. “Su mu istiyorsun? Evet mi? Su?” Gibi tekrarlayarak bir şey söylemeye teşvik ettim. Kitaplarda ki karakterlerin en ince ayrıntısına kadar anlatıyorum. “Gördün mü? Kadının saçları uzun ve sarı. Gözleri yeşil. İki tane gözü var. Aaa nasıl şaşırmış baksana.” Gibi. Siz konuştukça bebeğinizde heveslenecektir😊
Mommysharkdoodoodoodoo Rumeysa34 23 aylık oğlum derdini anlatır sohbet etmeye çalışır ikili cümleler kurar. Sürekli konuşuruz her şey hakkında. Kitap okuyoruz bol bol. Onun anlatmasını sağlıyoruz. Her sabah bugün rüyanda ne gördün diye sorarım mesela hep anlatmaya çalışır görmediyse yok ki der. TV bile açıksa sürekli sorular sorarım tavşan napmış ne renk kaç tane kedi var gibi. Oyun oynarken hayvanları konuştururum cevap vermesini sağlarım. Sürekli bir olay örgüsü yaparım. Adım adım seti kullanıyorum her ay kitaptaki şeyleri anlatıyoruz birbirimize. Böyle böyle gelişiyor. Ama ilk başlayanlar mutlaka ucuz da olsa bir resimli nesneler kitabı edinsin hayvanlar eşyalar çevremiz renkler sayılar gibi. Benim oğlum ilk parmakla gösterip söylememi isterdi ne olduğunu. Sonra benim parmağımı merak ettiği şeye götürürdü. Ardından bu ne demeye başladı. 3 ay kadar hiç söylemedi bir gün tilkiyi gösterirken tilki dedi ve öyle başladı anne baba dede dışındaki kelimeler ve meğer zaten 3 aydır depo ediyormuş hepsini tek tek döküldü.
Rumeysa34 yavruhamsi doğu da görev yapıyoruz maalesef park dahi yok kaldığımız yer küçük bir belde oğlum bundan mahrum komşular da yok bilmiyorum bu konu nasıl etkiler onu
yavruhamsi Rumeysa34 çocuktan çocuğa değişir bu durum canım şu zamanda çöpü çocuk zaten zorunlu olarak evde bunalıyorlar inşallah düzelince ortam oluşturun derim. Park olmasına gerek yok bence bir çocuk için herşey heryer eğlencelidir dışarı çıkmanız bile yeterli olucaktır ona inanın :)
Rumeysa34 Mom091 maşaAllah biz de şuan oğlum 15 aylık dede mama memme baba dii(gitti) bii(bitti) buvv(su) gibi tek sözcükler kullanıyor istiyorum bir tık daha gelişsin konuşmaları çünkü sürekli evin içerisindeyiz başka hiç bir aktivitemiz yok bundan korkuyorum dışarıdan mahrum olarak dilini etkiler mi diye
Mom091 Rumeysa34 maşallah🥰 sanmıyorum dışarıya çıkmamasının kötü etkisi olacağını. Yani 1 seneden fazladır evdeler. Kızım maşallah dilli düdük gibi😁 siz sürekli konuşup soru sorarsanız çok iyi olur. Mesela camdan baktırıp gökyüzünü, bulutları, güneşi anlatın. Akşamsa yıldızları ve ayı. Anlattıklarınız görselli olunca çok daha iyi akıllarına yer ediniyor