Fatma8988 canım inan benim iki büyük çocuğum(biri 13 yaşında,biri 12 yaşında şuan)15 aylıkken anne su,baba geldi,kırmızı araba vs..gibi iki kelimelik cümle kuruyordu.20 aylıkken kızımın videosu var hala saklarız bildiğin "babacım eni özledim,annecim seni seviyorum gibi uzun ve anlaşılır cümle kuruyor.kesinlikle ama kesinlikle gelişen teknoloji faydanın yanında zarar da getirdi.evlerde ,misafirliklerde bile iletişim azaldı.şimdi bakıyorum 20 aylık ,24 aylık çocuklar bırak cümle kurmayı tek kelime etmiyenler var.işin kötüsü şimdiki doktorlar 18.aya kadar en az 4 kelimesi olmasını iyi kabul ediyor.(muhtemelen çağın gerektirdiklerini baz alıyorlar napsınlar onlarda)neyse canım sen gün içinde yaptığın herşeyi ama herşeyi anlat ona.anlamaz deme vakti gelince tohumları toplarsın.13 aylık oğlum var şuan"anne,baba,mama,meme,abla(adla),abi(abeee),kedi(dediiii),miyav(miyuuuu),möööö(inek fotosu görünce),ömer(erkek kardeşim ve oğlum ona deli oluyor sık sık evimize geliyor ilgileniyor ve onu görünce ömeeeee diyor)oyuncak araba sürerken "hınnnnn hıııınnnn,bippp bippp"diyor.6.aydan beri kucağımda "baba gel,anne bay bay(hareketleri de yapıyorum aynı zamanda)diyordum 10.ayda başladı kapıdan biri gitimi bay baya yapmaya.şuan gözünü göster dediğimde gösteriyor.göz kırp diyorum kırpıyor.(daha anlatmadığım çok şeyimiz var uzun olur yazsam)velhasıl kelam bol bol konuş "hadi kırmızı arabanı getirelim,sarı bebek nerede,makinadaki çamaşırları asıcam"vs…düşün ki evde bi yetişkin var ona her yaptığını anlatıyırsun.maşaallah zaten yapılması gerekeni yapıyormuşsun zaten.ekran hakkatten mahvediyor.