Günaydın hanımlar,
Normalde bu konulara çok takılan biri değilimdir ama çevremdeki büyüklerim bebeğimin artık konuşmaya başlamış olması gerektiğini düşündükleri için sizlerle biraz konuşmak istedim. Bu konu ister istemez benim canımı sıkmaya başladı. Sürekli “daha zamanı vardır” diyorum ama tatmin edici bir cevap olmuyor kimse için.
Kızım 21 aylık. İkili basit cümleleri var tek tük. Mesela “araba gitti, baba geldi, kuş uçtu” gibi şeyler söylüyor ama bunu dili döndüğünce söylüyor. “Aaba ditti, gaga uffu” gibi. Bunlar birer kelime/cümle olarak sayılıyor mu, ondan bile emin olamadığım bir dönemdeyim. Sürekli evde olmak, asosyal bir şekilde çocuk yetiştirmekte beni çok yormuş ve gereksiz takılmış olabilirim.
Öğrenmek istediğim, 21 aylık bebeklerinizin dil gelişimleri nasıl? Kaç kelime söyleyebiliyor veya kaç ikili basit cümle kurabiliyorlar? Daha doğrusu bunun “olması gerekeni” kaç olmalı? Ayrıca dil gelişimi için önerdiğiniz aktiviteler var mı? Biz çok sık kitap okuyan, konuşan anne kızız. Bunlar dışında, set olabilir, aktivite kitapları olabilir. Önerilerinize açığım🙏