Denizkiziii emzik konusunda bir fikrim yok ama ilk sorunuza şöyle cevap vereyim; bebeğiniz ağlar ağlamaz yanına gitmiyorsunuz evet… gündüz uykusunda 50 dakikadan daha az uyuduysa (gelaket uykusu) yarım saat boyunca tekrar uyuması için fırsat veriyorsunuz. (Çok ağlasa bile) fakat burada asıl amaç bebeğinize “bu uyku senin için yeterli değil” mesajı….
gece uykularında ise günler geçtikçe kademeli olarak dakikaları uzatıyorsunuz. Mesela ilk geceler 6-7 dk , sonra 15 dk gibi….
bu arada yanına gitseniz bile (eğer ilk gecelerde ve hala odaya bırak çık yapmadıysanız) yanına gidip “annecim uyku devam ediyor” diyip yatıyorsunuz ve sandalyeye oturuyorsunuz. Uyuyor gibi yapıyorsunuz…O an ağlıyor… önce 3 dk sonra 5dk sonra (dakikalar yine kademeli artıyor) pışpış yapıyorsunuz..
Sonraki gecelerde yani yatağa bırak çık yapma aşamasına geldiğinizde ise gece uyanmalarında kapıdan pışpış yapıyorsunuz. (15 dk sonra)
zaten o aşamaya geldiğinizde gece uyanmaları olmadığı için buna gerek bile kalmıyor