Bebişini uyutamayan anneler toplanın sizinle bir kaç tecrübemi paylaşmak istiyorum 👉
Bebeğim 5 aylık. Doğduğu günden beri rahat uyuması için ve en önemlisi hergün aynı saatte uyuması için çok çabaladım. Çok şükür bebeğim de baştan beri bu serüvende beni hiç üzmedi. Nelere dikkat ettiğimi anlatmak istiyorum:
👉 Uyku saatinde kesinlikle hep evde bulundum. Uyku saatinden kastım bebeğimi hep belirli bir saatte uykuya daldırmaya çalıştım bu genelde 19.30-20.00 arası. Bu saatlerde garanti uyumuş oluyor. Bir yere gittiysem bile uyku saati gelmeden eve dönmeye çalıştım hep.
👉 Doğduğu günden itibaren uyku tulumuna alıştırdım. Bebeğim uyku tulumuna o kadar alıştı ki o olmadan uyumak istemiyor. Bebeğim uykuya rahat dalması için iki kolunu da hafifçe tutuyorum ki uyuyana kadar sıçrayıp uykusu bölünmesin.
👉 Uykuya dalması için her gün aynı ortamda aynı loş ışıkla uyutuyorum. Yani bir gün başka odada diğer gün başka odada değil ve kesinlikle kucakta veya sallayarak değil. Bulunduğu ortam sakin olursa daha iyi tabiki.
👉 Odanın ısısı en yüksek 20 derece. Daha fazla sıcaklık sevmediği için bebeğim doğduğu günden bu yana bu oda ısısında uyumaya alıştı.
👉 En sakin uyutma şekli emzirebilen anneler için emzirmek. Eğer emziremiyorsanız biberonla sütünü icirerek uyutmak. YouTube da frekanz 432 veya bebeğiniz ağlamasın diye uykuya kolay dalmasını sağlayacak şarkılar var bir yandan da onları açarak deneyebilirsiniz.
👉 Uykudan 1-2 saat önce banyo. Ben bebeğimi her akşam yıkıyorum. Fark ettim ki yıkandığı zaman daha rahat ve uzun uyuyor. Son 1 haftadır akşam en geç 20de uyuyup sabah 5-6ya kadar uyanmıyor.
Sizinle paylaşmak istedim tecrübelerimi. Elbette her bebek aynı değil ama belki sizlere de faydası olur. ❤️