Organikumos Arkadaşlar bu sefer bir arkadaşım için sorum olacak. Arkadaşımın 6 ay 20 günlük bebeği var. Ek gıdaya geçtikten sonra 3 gün kuralı uygularken kabızlık baş gösterdi. Kabızlığı o kadar uzun sürmüştü ki geçtiğimiz günlerde lavman yapıldı. Lavman sonrasında bağırsakları düzeldi ama bir kaç gün sonra mamayı herşeyi hep kusmaya başlayıp bir gün boyunca neredeyse aç devam etmiş sadece formül süt ile besleniyor bu arada ve markada bir değişiklik olmadı. Sonrasında tahliller vs yapıldı idrar yollarında enfeksiyon çıkmış ve bunun için kusma önleyici ve enfeksiyon giderici ilaçlara başladı 2 gündür kullanıyor. Asıl konu bu değil çok uzattım ama belki öyküsü tanıdık gelen olur diye verdim bu detayları. Bugün böyle ağızdan derin derin nefes almaya vermeye ses çıkarmaya başlamış sık sık yapıyormuş bunu. Böyle ıslık sesine de çok benzemiyor tarifi biraz zor ama benzetmek gibi olmasın nefes darlığı çeken astımlar gibi bir nefes alış ama hep değil özellikle kaka yaparken oluyormuş ama ara ara hep yapıyormuş. Sizce durum ne olabilir yasak sebebiyle pazartesi kendi doktoruna götürecek öncesinde bir danışmak istedim.
Yaseminilter Organikumos hiçbir fikrim yok üstte kalsın diye yazıyorum Allah’ım tez zamanda şifa versin inşallah
Ardabusraarhan Organikumos canım şimdi burdan birşey söylemek zor ama sindirim problemi çekiyorsa ondan böyle sesler çıkarıyor olabilir. Kaka yaparken zorlanıyorsa ondan da çıkarıyor olabilir. Bir öksürük hırıltı yada soğuk algınlığı yoksa nefes darlığı çektiğini sanmıyorum. Bence kabızlığından oluyordur. Ek gıdanın ilk zamanları bu kabızlık çok zorluyor insanı. Ben hergün bir çay kaşığı zeytinyağı içiriyordum. Birde kayısı kaynatıp suyunu içiriyordum. Rahatlatıyor baya.
Alinduru Organikumos besin alerjisi olabilir mi? İnatçı kabızlık sürekli kusma ve solunum zorlukları besin alerjisi belirtisidir hatta solunum sıkıntısı ciddi bir belirtidir kesinlikle müdahale gerektirir.
canyarim @Organikumos rabbim bu gunu hürmetine şifa versin kuzuya,ve tüm hastalara inşALLAH, bilgim yok üstte kalsın post canım, cok gecmiş olsun, belki lavmandandır yada kullandığı ilaçlar zorluyordur bünyesini:(
Feyza38 Ek gıda döneminde çok dikkat. Etmek gerekiyor farkında olmadan genzine sıçradı dediğimiz birşey bazen ciğerine kaçabiliyor benim yiğwnimde oyle olmuştu ceviz parçaçığı kaçmış biz farketmesik ateşlebip doktora gidince ortaya cıktı
Organikumos Feyza38 ya yumuşak hatta püre kıvamında vermiş çoğu şeyi zaten bir kaç şey anca deneyebildi kabızlık olunca ara verdi falan ama röntgen çekilmişti bağırsakları yüzünden orada ciğerleri gayet temiz göründüğünden bizde bu şeye anlam veremedim
Organikumos Alinduru peki besin alerjisinde alerji oluşturulan şey kesilse dahi semptomlar ne kadar daha görülüyor bir bilginiz var mı ?
Alinduru Organikumos bebekten bebeğe ve alerjinin durumuna göre değişiyor. Ama kesinlikle kaçak yapılmazsa tüm alerjenler kesilirse 3 günde düzelme başlıyor diye biliyorum. Tabi alerji maması gerekir böyle durumlarda çünkü normal mamalarda da alerjen oluyor.
Mirac_momm Organikumos bnm oğlum da küçüklüğünden belli yapıyor onada küçükken lavman vermemişlerdi 5 aylık olduk hala yapıyor doktora sorduk normal insan nasıl tuvaletini yaparken ikiniyor ses cikartiyirsa oda öyle yapıyor dedi
Organikumos Mirac_momm ya bizede öyle geldi ama tuvaletini yapmadığı zamanlar yeni yapmışken rahatkende yapıyor bu sesi
Buseng Organikumos canım benim çocuğumda 7 aylık oldu yazdıklarının hiç birini yaşamadık ama nefes darlığı gibi ses çıkarması olayını yaşıyoruz özellikle emerken ve uykuya geçerken çıkartıyor o sesi doktora sorduk normal dedi sesini keşfediyor yeni sesler çıkartıyor bu olaydan önce de çığlık atıyordu çığlığı bıraktı bu başladı
Organikumos Buseng ya bizde böyle bi durum diye düşünüyoruz ama bu olanların üstüne denk gelince işte insan korkuyor çok sağol canım