Eminegulerbass Arkadaşlar lütfen yardımcı olabilir misiniz. 1,5 aylık bebeğim var süt ve süt ürünlerine karşı alerjisi çıktı. Ama alerji için verilen mama bebeğimi daha da rahatsız etti. Ben durumumuzu kısaca özet geçim belki aynı durumda olan anneler vardır çünkü yardıma ihtiyacım var. Kızım doğduğun beri anne sütü ve mamayla besleniyo ve doğdu doğalı çok ağlayan bi bebek hatta saatlerce sürerdi bu ağlamalar 1 aylıkken gaz damlasını değiştirdik bu ağlamaları azaldı daha sonra kakasında mukus yanaklarında döküntü olunca acaba dedik ben direk süt ürünleri tükettiğim için 2 gün anne sütü vermedim bu ağlamaları yok denecek kadar azaldı hatta yanaklarının kızarıklığı bile hafifledi. Ama yine de doktorumuza test yaptırmak istediğimizi söyledik kakasında reduktan madde pozitif çıktı. Pregomin as mama verdi ama çocuk mamayı yemeye başladıktan sonra daha kötü oldu. Reflü gibi fışkırtarak kusmaya başladı ağlamaları duran çocuk saatlerce katılarak ağlamaya başladı. Doktor sadece gaitadan tahlil yaptı kan vs yapmadı. Acaba süt ürünlerine değilde başka bişeye mi alerjisi var. Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama umarım yardımcı olabilecek birileri vardır.
Ozgeruya Eminegulerbass gecmis olsun cnm bu alerji cok kapsamli ve dikkat isteyen bisey çocuk alerji doktorunla devam edin derim cocuk doktorlari pek yönlendiremiyor bizimde coklu besin alerjimiz var
Duyulurum Eminegulerbass takip edin o gün yediğiniz her şeyi düşünün. Ben bu şekilde birçok alerjinin farkına vardım. Ispanak, ceviz, havuç vs
Smhablt Eminegulerbass bizde de alerji var sanırım gaitada kan çıkmadı mukuslu ve kilo alımı yavaşladı karın guruldaması var nasıl tespit edildi acaba alerjisi brnde diyete başladım ama henüz kesin bişey yok dr süt ürünlerini tüketme dedi 1 hafta sonra kontrole çagrdı😣
Meva_2020 Eminegulerbass merhaba bebeğim 8 buçuk aylık aynı durum 1 buçuk aylıkken bizdede vardı. Gaita gizli kan pozitifse bebekte huysuzluk huzursuzluk varsa aşırı gaz egzama pişik mukuslu kaka ve kakada gözle görünür kan var ise evet alerjidir . Bizde progamin as kullandık bebeğim ilk verdiğim de aynı dediğiniz gibi kusma sevmeme tepkileri vardı çünkü tadi rezalet bir mama. Tavsiyem vanilya şurubu veya pekmez kullanmanız bizim 1 haftamızı aldı alışması sonra herşey düzeldi gazı bile yok denilecek kadar azaldı . Progamin as sadece süt ürünlerine alerjik bir mama değildir yumurta doya sütü domates fındık fıstık gibi alerjenlerin proteinlerinide içinde barındırmaz . Gönül rahatlığıyla kullanın . Ek olarak alerjen besini kullanım sonrası yani bebek anne sütü ve normal mama kullanırken diyet yapmıyorken alerjik mamaya geçişten sonra vücudun alışma süresi 10 gündür . Takip edin
Ozgeruya Eminegulerbass bizimde dogdugundan beri vardı alerjimiz suan 8 aylığız. Ilk 2 ay gecmeyen pişik vardı huysuzluk,uykusuzluk, kakada kan, karin guruldamasi, yuzunde kızarıklık, gürültülü kaka, bazen meme reddi,kilo alımı cok azdi vs
Eminegulerbass Ozgeruya bizde pişik olmadı çok şükür. Kakasında kan veya gizli kanda yok tahlil yaptırdık. Çok şükür kilo alımında da bi sıkıntı yok. Dediğim gibi anne sütünü vermeyip sadece normal mamayla beslenince yüzündeki kızaraklıklar ve ağlaması yok denecek kadar azaldı. Acaba süt alerjisi değilde başka bişey mi. Şuan bende diyetteyim
Eminegulerbass Duyulurum doktor direk süt ve süt ürünleri be paketli gıda kesinlikle yasak dedi. Bende 3 gündür diyetteyim. Sizin bebeğiniz kaç aylık sadece anne sütüyle mi besleniyo. Bizim mama da yediği için çok sıkıntı yaşıyoruz.
Duyulurum Eminegulerbass benim bebeğim 7 buçuk aylık oldu ek gıdaya geçti. Ama bu alerjenleri sadece anne sütü alırken fark ettim. Ben yediğimde tepki veriyordu. Üç gündür diyetteyseniz daha çok yeni. En az iki hafta geçmesi lazım. Ben iki ay sonra sonuca varabildim. O da varmak denirse
Eminegulerbass Gaitada reduktan madde pozitif çıktı bizim. Ama çok karışık kafam bende hala şudur diyemiyorum diyete yeni başladım bebeğim mama ağırlıklı besleniyo. Ama en mantıklısı bi alerji doktoruna gitmek. Bize normal çocuk doktoru söyledi.
Rezoo Eminegulerbass Nerede yaşıyorsunuz? İstanbul veya çevresi ise size tavsiyem Doc. Dr Mahmut Doğru hoca olur kesinlikle 👍🏻 Biz kendisine Zonguldak’tan gidiyoruz. Burada çoklu besin alerjisi var dedikleri bebeğime tekrardan test yaptı ve sadece yumurta ve kakao alerjisi saptadı. Şimdi yavaş yavaş besinleri açmaya başladık. Zonguldak’taki yanlış tanı yüzünden aylardır katı diyet uyguluyordum. Yeri geldi içtiğim sudan bile şüphelendim çünkü o kadar katı diyet yapmama rağmen şikayetlerimiz devam etti. Bebeğimin vücudunu egzama sardı. Lütfen zaman kaybetmeyin en kısa zamanda bir alerji doktoruna gidin 🌸
Duyulurum Eminegulerbass kakada kan ve mukus, eklem yerlerinde egzama, yüzünde kızarıklık ve sertlik vardı. Kan düzeldi. Egzamalar çok hafifledi bazıları geçti şükür. Yüzündeki kızarıklık da geçti. Ama işte bu birkaç günde olmuyor uzun bir süreç, bebeğin vücudu tamamen atmalı alerjisi olan besinleri. Mama olarak raporlu mama kullanıyorsunuz değil mi?
Ozgeruya Eminegulerbass evet bisey oldugu zaman doktorumuz hemen istiyor ne yedin diye cekip atıyorum
Eminegulerbass Duyulurum evet raporlu mama kullanmaya yeni başladık ama mamayı vermeye başlayalı daha kötü oldu ağlamaları durmuştu kusması flan yoktu aşırı kusmaya başladı yer yemez hemen geri çıkartıyo. Mamayı yemek istemek istemiyo
Eminegulerbass Meva_2020 aslında sizin söylediğiniz kadar aşırı belirtileri yok şuan yani azaldı. İlk sıkıntısı kakada mukus sonrasında yanaklarında pütürlü kızarıklık. Doktorumuz normal olduğunu söyledi ama biz şüpheleniyoruz deyince test yapmak istedik. Kan yok gizli kanda nagatif sadece reduktan madde pozitif çıktı sadece. Gaz damlasını değiştirdik aşırı ağlaması huysuzluğu geçmişti. Bize reduktan madde kaç çıkmıştı sizde tahlil yaptırmışmıydınız. Hangi tahliller yapıldı
Eminegulerbass Meva_2020 vanilya şurubu Migros’tan aldım orda bulduk siz hangisini kullanıyosunuz kaç milime ne kadar koyuyosunuz
Hasev2707 Eminegulerbass redukten madde pozitif demek laktoz intoleransi demek yani bebeğin bağırsakları anne sütündeki şekeri eritemiyor bunun için emzirmeden 5 dakika önce relaktaz damla veriyosun o gazını çıkarmasına emdiği eritemedigi bagirsagindaki gazı çıkarmaya yardımcı oluyor genelde alerjiyle karıştırılıyor alerji degil
Eminegulerbass Hasev2707 gerçekten mi. Hangi doktora gittiniz yani hangi bölüme bizim çocuk doktoru söyledi alerjisi olduğunu. Daha 2 gün önce öğrendik nasıl yol izlenir hangi bölüme gidilir bilmiyorum. Alerji bölümüne gidicez inşallah yarın. Kendi doktorumuz sadece gaita tahlili yaptı kan tahlili bile istemedi.
Eminegulerbass Hasev2707 bu damla doktor gözetimi altında mı kullanılıyor. Bide damlayı kullanırken diyete devam etmek gerekir dimi