havvaumay bebeklerin elleri ve ayakları kan dolaşımının son asamasi olduğu için soğuk olabilir. Ve bu üşüdüğünün göstergesi değildir. Lütfen kat kat giydirmeyin çocuğu. Doktorum da 24-26 derece arasında bir bodynin yeterli olacağını soylemisti zaten. Türk annelerinde genellikle bebek üşür mantığı oluyor (anneannemiz ve babaannemiz her gördüğünde giydirmeye çalışırlar 😅) ama aslında bebekler serinlik sever.
Bu arada sivilcelerle ilgili ben de doktora danışmıştım. Başlarda lohusa teri oluyor bilirsiniz o ter emzirirken çocuğa değdiği için isilik gibi sivilce yapabiliyormuş. Bildiğin ergen sivilcesi gibi sivilceler oluyordu bebeğimin yüzünde, geçti çok şükür. Bebeği emzirmeden önce terini silebilirsin demişti bu arada.