Esmer1 canım benim kızım 15 aylık. Arabasının tekerleği ile oynuyor. Göz teması var. Baba, gel gel, eeee eee, dede, mama, al al bu kelimleri kullanıyor. İşaret parmağını kullanmıyor. Eline çorap alıp sallamıyor ama çorabı ayağına götürüyor giyinmeye çalışıyor. Alkış yapar. El sallar. Dışarı çıkmak istediği zaman montunu ve şapkasını alır giyinmeye çalışır. Kapıya doğru gider kapıyı açmaya çalışır. Islak mendil ile yerleri siler oyuncakları siler. Oyuncaklarını oyuncak sepetine doldurup tekrar çıkarır. Bardak ile su içmeye çalışır. Kaşığı ile makarna yer döke saça. Gülümser. Göz kontağı kurar. İşaret ettiğim yerede bakar ben işaret parmağımla gösteririm ama kızım direk elini uzatır. Adıyla seslendiğim zaman gözüme bakar. Islak mendille oynamayı çok seviyor getir dediğim zaman getiriyor. Babaya havlu götür kızım dediğim zaman havluyu babasına götürüyor. Veya çamaşır katladığım zaman yastık kılıfını alıyor bana getir diyorum getiriyor. Yani bilemedim şimdi canım. İşaret parmağını kullanmıyor olması araba tekeri ile oynaması otizm olduğunu mu gösteriyor allah korusun.