Katya ne kadar açıklayıcı ve güzel yazmışsınız çok yardımcı oldunuz çok teşekkür ederim🙏🏼😊 biz de yarın doktora gideceğiz, oğlumda kaslarını biraz gergin tutuyordu ilk doğduğunda başparmağı hep avuç içinde sıkıyordu açmaya çalıştığımda iyice içeriye doğru çekiyordu, artık parmak aralarında ıslaktı ve pamuk gibi şeyler birikiyordu. bende doktor önerisiyle kollarına ellerine açması için emerken hafif hafif egzersiz masajlar yapmaya başladım zamanla gevşedi hatta bazen kendi açıyor ama genellikle kullanmıyor bende bu yüzden endişe ettim bütün parmaklarını kullanıyor başparmaklarını çok nadir açıyor hatta bazen hala kasıyor ama uykusunda ya da ilgisi başka yöndeyken tamamen açabiliyorum. Zamanla açabilir diyorlar ama hiç böyle birşey görmemiştim bu yüzden başına gelenlere sormak istedim. Ortopedi doktoruna götürdük o da çocuk nörolojisine götürmemiz gerektiğini söyledi,Ellerini o kadar garip tutuyordu ki ama anne karnından çıkış anına ya da ultrason resimlerine bakıyorum o zamanda öyleymiş :) yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim…