Sumeyra87 Kendi kendine rutin oluşturması çok güzel. Benim kızım da öyleydi, uykusunu akşam 8-9 arası getirince ben de artık rutin oluşturmaya başlafım ve öyle devam ettim. 7 buçuk gibi banyo, masaj, loş ışık, biberon ve uyku yapa yapa öyle alıştı ve öyle uyuyor, şuan 13 aylık, uykusunu akşam 7-8 e çekti, sabah 7 ye kadar uyur. Kalkmaz ise ben extra kaldırıp vermiyorum. Doğduğunda sadece 2-3 hafta 3 saatte bir kaldırmıştım, sonrasında kendisi uyanmaya başladı zaten. Kendisi yemeye kalkmıyorsa hiç kaldırmayın bence. Bir de o 45 dakikalık akşam üstü uykusu yok yakın gece uykusuna, onu bira daha erkene çekmeyi denerseniz gece problem olacağını sanmıyorum. Ben gece uyksuundan önceki uykusunu 16:00 ya falan çekmiştim yanlış hatırlamıyorsam. Bu arada beslenme kadar uyku da çok önemli, hele erken yatması onun büyüme hormonu salgılamasına çoooook yardımcı. Maşallah diyip kıçınızı kaşıyın sksmslsm