Mom263 bu konuyla ilgili bir
sürü doktor görmüş ve çok fazla şey okumuş biri olarak bizim yavrumuzda da anne karnında tek böbrekli olduğunu diğer böbreğinde de grade 2 hidrenefroz olduğu saptandı. Doğum olur olmaz bebek ultrasona girdi ve 16 mm olduğu söylendi. Yanlız bizim yavrumuzun tek böbreği olduğu için bu böbrek çok kıymetliydi bu yüzden de çok iyi bi
üroloji ve nefrolog ile görüştük. Üroloji doktorumuz up darlık ya da reflü olabilir bu yüzden genişleme yapmış olabilir dedi 7 günlükken hemen üroloji doktorumuz sünnetini yaptı. Sonrasında çok sıkı takip ederek her ay ultrason, kan testi ve idrar testi olarak 3. Aya kadar geldi. Genişleme 10 mm kadar düşmüştü. Fakat üroloji doktorumuz up darlık ya da reflü ( her ikisinde deçişin idrar kanalından geri böbreğe kaçması demek) olabilme ihtimaline karşın mag3 ve voiding testi istedi birine pipiden bir sıvı verip böbreği izliyorlar diğerinde de damardan sıvı verip yine böbrek kanalında nerede darlık var onu kontol ediyorlar. Çok şükür bizde ne darlık ne de reflü saptandı. Fakat buna rağmen biz hala sürekli kontrol halimdeyiz. Eğer ileride darlık veya reflü tesbit edilirse 1 yasında ameliyat olacak ve ufak bi baloncuk yerleştirilerek darlık açılacak. Bu konu çok çok önemli
lütfen her 3 ayda bir sizde bebeğiniz için ultrason çektirin ayrıca idrar tahlilidr çok önemli çünkü siz idrar yolu enfeksiyonu olmadı dersiniz ama bazı bebeklerde idrar yolu enfeksiyonunda ateş vs olmuyormuş püskürtmeli kusma ile belli oluyormuş bebeklerde sürekli kustuğu için bunu ayırt edemeyebilirsiniz. Bu yüzden bebeğiniz 2 yaşına kadar tetikte olmanızda yarar var. Tüm bebeklere şifa
diliyorum🙏🏻