Dilos01 Canım annelerim merhabalar kızım 5 ay 3 günlük doktor kontrolü ile ek gıdaya başladık 3 gün oluyor anne sütü alıyordu 5 dakika emiyor diye başlama kararı aldık yavaş yavaş hala öyle çok az emiyor 5 dakikaninda altında hatta çay niyetine iciyor resmen beni il gün yogurt verdim 2 kaşık yeni mayaladım hatta hiç yemedi beğenmedi eksi de değildi bugün tekrar verecem ikindi gibi nirmalde uykudan kalktığı zaman emzirip yarım saat sinra da ek gıdasını yediriyorum bugun de havuç haşlayıp zeytinyağı ile esip verdim yedi ogurdu ama ilk önce oda 2 3 kaşık anca yarin da patates haşlayıp verecem su miktarı da yedikten sinra 3 kaşık su veriyorum doğru mu yapıyorum bundan sinra nasıl ilerlicem nasıl çok emzirecem gece yatmadan önce ne yedirecem surekli gece emziriyorum zateb ama beni emmiyor 5 dakika anca ya ek gıdayı çok sevdi yiyor masallah beni de emse çok güzel olacak
bburcu Dilos01 bence 3 gün kuralıyla ilerle. Bizim liste havuç, kabak, patates, elma, armut, muz, yoğurt, bisküvi, yumurta sarısı olarak gidiyor
Dilos01 Birde çorba olarak ne verecem nasıl yapacam muzda verdim hatta akşam üstü sütümle karıştırıp onu da yedi ama iyice ezmek lazım pütürlü yiyemiyir pek normal kabul ediyorum 5 aylık bebek sonuçta
Dilos01 gvnkbr hayır vermedi telefondan aradım ben annem gilin yanındayım şehir dışında mecbur aramak zorunda kaldım surekli elini emiyordu komple parmağını sokuyor agzina kızım burda. Gidince yuz yüze görüşeceğiz 1 gafta kalacam
YeldaKuzey Havuc, patates , kabak dene canım. Yoğurt yedir. Denedigin sebzeleri birleştirip çorba yap. Elma armut muz şuan mevsimi onları dene. Buharda pişir vitamini gitmesin
Dilos01 YeldaKuzey havuç denedim bugün canım birazcık yedi gibi yarın da patates haşlayıp verecem bublarin hepsini karıştırıp çorba yapıp verecem dimi meyve olarak elma ezip verdim yemedi muzu sevdi muzu yiyor yogurt ta hiç sevmedi ağlamaya başlıyor hemen annem dün mayaladı hatta bugün tekrar ikindi verecem ☹️
gvnkbr Dilos01 doktorlar genelde direk öğün olarak ilerletmiyor yani benim Dr öyle bilmiyorum 7ayda tam anlamıyla çorba meselesine girdik o güne kadar tadimlari genelde aç karna doyurmayacak şekilde az az verdim.3gun kuralı olayinada biraz güvenmiyorum alerji dediğimiz 3gunde ortaya çıkmaz araya boş gün birakabilirsiniz zamanınız bol yaya yaya takılın bence bide blwyi şiddetle öneririm kolay gelsin
YeldaKuzey Dilos01 ilk baslarda böyle olması gayet normal zorlamadan aradan zaman gecinde tekrar dene. Evet karıştırıp çorba yap zeytinyağı ekle mutlaka kabız olmasın
Dilos01 bburcu listeni atar misin bana acaba sizin ki kaç aylık ilk bebeğim çok araştırıyorum ama bi turlu anlamadım doktorumu da hiç anlamadim dediklerini bi yandan da beni emsin diyorum yumurta icin erken degil mi 6 bucuk aylıkken falan versem ben bugün havuç yarın patates ikindi yogurt gece yatarken de muzlu süt olarak veriyorum ama çok mu veriyorum kızım doymuyor cunku surekli ek gıda istiyor agliyor coxuk resmen emziriyorum sütüm var ama emmek istemiyor ☹️
bburcu Dilos01 kızım 4,5 aylık canım. Biz doktor kontrolüyle başladık. Bence tek öğün git tadım aşamasındasın çünkü. Doktor 1 aylık liste verdi yukarıdaki yazdıklarım☺️ 3 gün tadıyoruz hepsini. Alerjik besinleri en sona koydu doktorum. Bisküvi ve yoğurdu da kendim yapacakmışım.
Dilos01 gvnkbr blw ne demekti nasıl yapacam youtubeden izliyorum valla kafama girmiyor çok Karışık tadım aşaması biliyorum bu aylar ama verdikçe yer yAni uykudan uyanınca emziriyorum yarım saat sinra ek gıda olarak az az veriyorum üstüne de suyunu veriyorum doğru mu sizce
gvnkbr Dilos01 hatırladığım listeyi paylaşıyorum *1ci gün mesela yoğurt 1cay kaşığı *2ci gün 1tatli kaşığı *3cu gün 1corba kaşığı *4cu gün mola Emzirme ve mama olarak gidebilirsin birden ek gıdaya girme kabız olur şuan tam hazır değil. Tadını aldığı alerji yapmayan meyveyi mesela sen onun yanindayken 1dilim elma gibi kendi yiyebilecegi şeyleri özgürce bırakırsan onada bile diyorlar
Dilos01 gvnkbr bugün havucu verirken zeytinyağı karıştırıp verdim yemişti az az ilerliyorum canım birden midesine yüklenmiyorum sonuçta tadım aşaması doyurucu olmaması gerek uykudan uyanınca emziriyorum yarım saat sonra da ek gıdasını tattırıyorum eline verdiğim bi nesneyi uzun süreli tutmuyor ağzına da o anlik götürüyor sonra düşürüyor
gvnkbr Dilos01 herşeye z.yag karistirabilirsin çok sağlıklı elinden düşürünce tekrar ver zamanla birakmayacak elinden 🤭 aç kalmasın ama dediğin gibi de çok yüklenme kızımın en sevdiği yoğurt mesela markette probiyotik maya var bağırsaklara çok iyi yararlı bakteriler bırakıyor onunla yapmaya çalış benim mottom bu yoğurt sevdiği için süt peynir bayılır yer
Dilos01 gvnkbr genellikle sebzeye karıştırıp veriyorum cnm dediğin gibi zeytinyağı ni sizin bebek kaç aylık yogurtdu nasıl sevdirebilirim bende bugün tekrar denicem ama hiç sevmiyor soguk degil önceden çıkartıyorum
gvnkbr Dilos01 ohoo benimki çok büyük 🙃17 aylık önünde yemek ye he cingar çıkartır eyvah eyvah 🤭 başlarda yogurda oda sıcak bakmadı zorlamadan sonra sonra tatlandirarak verdim sevdi pekmez ayına uygunmu bilmiyorum araştır istersen minik dokunuşlar yapabilirsin
Dilos01 gvnkbr canım yoğurdu pek pekmezle önermiyorlar vitamini kalmıyor birde ikisi de vitamin değeri fazla cunku öldürür vitamini diye meyveli yoğurt versem sizce ama hangi meyve karıştırıp 🥺🙈masallah sizin ki büyümüş yA
gvnkbr Dilos01 ben verdim sana uymayabilir vermeyebilirsin ona bişi diyemicem 😏elma muz armut şuan mevsimi onlarla karistirabilirsin yazın kayısı şeftali mesela bide ruseym al çok sağlıklı annen bilir oda çorba ve yogurtlara karistiriliyor