Ssumru sebze çorbası şöyle oldu, patates havuç kabak mesela bunları denettim önce. Sonra tadımı denemesi biten sebzelerle, bunlara reaksiyon göstermedi vücudu (oğlum alerjikti her şeyi denedim ben 3 gün) Kendim kemik suyu zeytinyağ,bulgur veya pirinç ekleyip çorba yaptım. Bunların daha sonraki aylarda her türlü sebze + et ile çeşitli çorbalarını yaptım yaşına kadar alıştı. Çorbası günü geçmez az veya çok. Alıştırma sebebim ise aşı,diş veya canı sıkkın günlerde hiçbir şey yemek istemese bile çorba içerdi.Yiğenlerimde gördüğümden oğluma da uyguladım.
Pirinç veya bulgur yediyse mesela bugün çorbasında, ertesi gün kendi yaptığım kışlık erişteden yedirdim öyle gitti. Yani ardışık günlerdeki sebze/ hayvansal protein/bitkisel protein meyve yeme düzenine dikkat ettim. Ek gıda başladığımız bahardan sonra yaz döneminde oğlum 8-9 aylıktı.kışlık hazırlarken tarhana,makarna vs yaptığımda oğluma göre de yaptım azcık hemen. Havuç mesela çiğ de yenebildiğinden hala her gün yediririm.Pusetle dışarı yürüyüşe çıkarken eline veririm bi havuç yer, evde atıştırmalık isterse 4e bölerim dalgalı kesiciyle fincana koyarım yer.
zikzak ve dalgalı kesen aletler var milyoncular da bulabilirsiniz.Çok pratikler hem de çocuklar seviyor öyle şeyleri.
mesela omlet pankek filan yemeye başladıktan sonra tabağını da güzel düzenlemeler yaptım eğlenceli kıvama getirdim.Bi zaman böyle hoşlarına gidiyor.
Hiç yemediği günler ağladığı keyfi olmadığı da oldu. Asla zorlamadım bağırmadım ve surat asmadım.Bir de pütürlü parçalı yeme döneminde suratınıza pöfkürtebilirler, gülmeli tepki vermeyin oyun sanar hep yapar 😂 Instagram gurme bebito tariflerinde kaybolmayın 😉 bir sebzeyi haşladınız yemedi mi 2-3 deneme de, fırınlayın veya buhar yapın farklı kesimler ve pişirmeler de tadı etkiler.Tabi ben en başta çok tatları değişmesin besin değeri yüksek kalsın diye hepsini buharda pişirip vermiştim.Ve yemediği günler de yemiyor diye asla tlf video çizgi film göstermedim. Ha pandemi sebepli çizgi film filan başladı ayılı kuzulu şeyler izletiyorum ancak o dönemde koymadım önüne aman izlesin ben yedireyim yapmadım. Bazen sofrada 45 dk 1 saat geçerdi 2 kaşık ağzına götürür 5 kere avuçlardı ama olsun,şimdi rahatım. Yani kendinize 1-1,5 sene verin. Tanıdı tattı,alıştı öğrendi o kadar sürüyor.