Ecss doğduğu gece 4 saat gaz sancısından uyumayan oğlumu ayağımızdan indirmeden biraz uyusun diye 2-2,5 saat salladıgımızı bilirim. 10-11 saat uyulmaması normaldi de gözümüzde 17 saat uyumadıgı gün baya cıldırmıstık ikimizde. 5,5 aylıkken iyi gecemizde 4, kötü gecemizde 8 kez uyanmaya başlamıştı. Ben artık yatağa gitmiyor, emzirme koltuğunda kestiriyordum. Sonuç 7. Ayda başlayan uyku eğitimi ve 13 aylık uyuyan bebek. Tabi ki hala uyanıyor, muhtemelen rüya görüp korkuyor, diş sancısı oluyor, aklı oyunda kalıp uyumak istemediği de oluyor… ancak genel çerçevede eskiye göre çok daha iyiyiz. Oğlum uyku eğitimi almadı, ben aldım ve bebeğin nasıl uyutulması gerektiğini öğrendim.
Gazlı bebek, gazın ne olduğunu bilmeyen tecrübesiz anne… Önce canını yakacağım, bacağına birşey olacak aman kalçası cıkacak, karnına bastırmasam diye korkular içindeydim ancak 7 ay gaz sancısı çekince youtubeden videolar izleye izleye allamesi oldum. Benzer şekilde uyku eğitiminden de korkularım vardı ancak Danışmandan destek alarak oğlumu nasıl uyutmam gerektiğini öğrendim. Aradan aylar geçti uyguluyorum ama aklımda hep bir korku acaba yanlış mı yapıyorum diye. Pedagog araştırıyordum çekincelerimden kaynaklı sonra aklıma halam geldi(1 yaşına kadar aklıma gelmedi ya kendime ne diyeyim) Halam Almanya ‘da yaşıyor, 0-3 yaş grubu kreşi var ve pedagog. Ona yaptıklarımızı anlattığımda bizim burada standart yaptığımız şeyleri öğrenmek için 1950 TL ödemişsin dedi😁