tontisbebegim merhaba,
Bebeklere belli bir aya kadar bal verilmemesinin sebebi, arıların bal yaparken bala kolostridyum botalium adı verilen bakteri kalıntılarını bırakabilme ihtimali olmasından kaynaklanıyor. Bu bakteri bebeği zehirleyebilir, bu yüzden de bazı doktorlar 6 aya kadar, bazı doktorlar 1 yaşa kadar, bazı doktorlar da (bizim doktorumuzda dahil) 2 yaşa kadar bal verilmemesini uygun görüyor.
Bebeğinizin huysuzluğu belki baldan kaynaklı olabilir ama bence kabızlıkta varsa mama bunda daha büyük bir etken. Anne sütü yerine birden mama kullanmaya başladığı için ve mamanın anne sütüne nazaran sindirimi bi tık daha zor olduğu için bebeğiniz sindirim konusunda zorlanıyor olabilir. Poposuna biraz zeytinyağı sürüp, karnına kelebek masajı yaparsanız biraz daha rahatlayacak ve kakasını yapabilecektir🤗