Çocuğa konuşmuyor diye beyin MR ı çekmek biraz saçma. Korkunuz ve endisenizi anlıyorum. Bende sağlıkciyim. Ve uzun yıllar MR çektim. Birincisi beyin MR inin çocukta yapacağı travmayi sakın atlamayın. Yetişkinlerin bile zor tahammül edeceği bir cihaz. Öncelikle bir çocuk doktoruyla konuşmanız gerekiyor. O sizi yönlendirecektir. Bir çok sebebi var. İnat edebilir, çok TV izliyor olabilir, sosyalleşmesi az olabilir ki bu çok doğal pandemi sürecinde, henüz zamanı gelmemiş olabilir. Öncelikle çocuğunuzu başka çocuklarla kıyaslamayın. Her çocuğun ev dinamiği farklıdır. Yetişme şartları büyüme şekli gelişim süreci farklıdır. Benim kızım 18 aylık. Herkese ve herşeye baba diyor. İçiniz rahat etmiyorsa muhakkak öncelikle bir doktora gidin. Kardeşimin kızı da 19 aylık her duyduğunu tekrar ediyor tıpkı papağan gibi. Kimsenin çocuğuyla kendi çocuğunuzu karşılaştırmayın. Doktora gitmek için geç te kalmayın. Şu çocuk bu yaşta konuştu üzülme boşver babası da geç konuştu gibi şeylere de itibar etmeyin. En iyisi bu işi bilenlere danışmak.