tubist devletin politikası şuymuş; bir hastalık eğerki çok yayıldı ve yaygınlaşmaya başladıysa onun aşısını hemen kendi bünyesine alıyormuş ama menejit eğer şuan misal yaygın değilse isteğe bırakıyormuş bizede sağlık ocağından böyle bilgi verdiler… tabi menenjiti yaptırmayan ve yaptıramayan aile çok olunca menenjit vakaları biraz artmış son dönemde dahada artarsa devlet kendi yaparmış