Sezaryen doğum yaptığımdan dolayi ilk bir hafta sütümü çoğaltmak için uğraşmam gerekti faydasını gördüğüm bazı besinleri sizinle de paylaşmak istedim..😇
●ilk olarak boool bol su tüketmek en az 2.5 litre su içmelisiniz su içmeyi sevmesenizde eger sütünüz çoğalsın istiyorsanız su şişenizi elinizden bırakmamalısınız 2.5 litreyi sadece su olarak tüketmek zorunda değilsiniz üzüm elma kayisi hoşafı gibi sağlıklı içeceklerle de sıvı tüketiminizi sağlayabilirsiniz su içmediğim zaman sütümü azaldığını kendim bile farkedebiliyordum
●Eğer bebeğiniz gazlı bir bebek değilse baklagiller süt arttırır ben bol bol mercimek yemeği kuru fasulye nohut ve sebzeli bulgur pilavi tüketmistim ve cok faydasını gördüm bu baklagiller ayni zamanda protein deposu oldugu icin sutunuzun kalitesini arttırır bebeğinizin kilo alımını sağlıklı bir şekilde destekler
●Koyu yeşil yapraklı sebzeler, en çok ıspanak tükettim haftada 2 3 kez ıspanak yemeği, ıspanak böreği, ıspanak graten gibi çeşitlendirip öğün olarak yedim
●rezene,kimyon,anason karışımı demleme çay kimyon bebeğinizin gazını almakta yardımcı olur anason rahatlatır rezene de sut artışını destekler ben her sabah ve her gece yatmadan önce buyuk bir fincan şekersiz olarak tükettim (tadı çok kötü)😅
●her gun mutlaka 1 yumurta sütün kalitesini arttırır yumurtadan nefret ettim artık ama muhakkak sabahları 1 yumurta yiyorum
● Havuç salatası bol bol rendeleyin yaglayip tuketebilirsiniz limonu az sıktım sütü azalttığını duymuştum
● dereotu ve rokanin sütümü cok etkilediğine inanıyorum her sabah muhakkak bunlari tükettim
●Haşlanmış brokoli salatası internette bi cok tarif var damak zevkinize uygun olanı seçebilirsiniz ben yoğurtlu ve tereyağlı sevdiğim için o şekilde ara öğün olarak haftada 1 2 tüketmeye çalıştım
🔴Ve eeeen önemlisi ve sanırım bir çoğumuz için en zoru asla ama asla hiç bir şeyi stres yapmamak ve üzülmemek lohusalik ozellikle zor bir dönem bir kadın için bazen kolayda olsa insanlar bunu zorlastirabiliyor kimseye kulak asmayıp yalnızca bebeğinize odaklanın ben zorlandığım yada duygusal olarak iyi hissetmedigim zamanlarda bebegimi izledim fotoğraflarına baktım ve kimse umrumda olmadı kucağımda uyuttum kokusunu icime çektim, aldim bebegimi girdim odama sadece onunla ilgilendim ev işi vs yapmak zorunda değilsiniz bu dönemde illaki birileri yapacaktır siz yapmayınca yardımcınız yoksa da anneniz kardeşiniz gibi bırakın eşiniz yapsın yapmıyorsa aç kalsın 😅
(eger sütünüz geldigi halde bebeginizde kilo alımı olmadıysa sütün kalitesinden ötürüdür ara öğünlerde kuru yemislerinizi eksik etmeyin omega 3 icin balık mutlaka yemeye gayret edin bu sekilde sutunuzun kalitesi de artmış olur )
Belki çoğumuzun bildiği şeyler ama yine de belki bilmeyenlerimiz vardır tecrübe edip sutume etki ettiğini düşündüğüm besinleri yazmak istedim destek olarak damla vs almama cok gerek kalmadı sizinde varsa sütünüzü etkiledigini ve arttırdığını düşündüğünüz besinler,karışımlar vs paylasin bilgi aktarımı olsun 😇🥰