Kızlar selam,
Sanırım anneliğin en yorucu, en sabır gerektiren dönemlerinden birinin içindeyiz. Benim durumumda olan birçok anne olduğunu bildiğimden size danışmak istedim. Dertleşmek istedim.
Kızım 20 aylık oldu ve tabii ki 2 yaş sendromu gün geçtikçe daha da artarak devam ediyor kendisinde. Yemek yemiyor, uyku uyumuyor, istediği şeyler olduğunda bile memnun olmuyor, çok mutsuz, huysuz birine dönüştü resmen. Huyuna giderek doğru olanı mı yapıyorum acaba diye çok sorgular oldum. Emzirme sürecim zorlaştı çünkü her an, her yerde emmek istiyor. Anneliğimin ilk dönemlerinde olmayan göğüs yaralarına şu an sahibim, sinirlendikçe ısırıyor, hırslandıkça çekiştiriyor. Evet, meme onu bu süreçte rahatlatıyor olabilir, sinirini yatıştırıyor olabilir, üzgünse temas halinde olmamız onu telkin ediyor olabilir ama acı çektiğimin farkına bile varmıyor. Anlatıyorum ki beni anladığını biliyorum, bu sefer ağlamaya, kendini yerlere atmaya başlıyor.
Özellikle ağlama krizlerinde onu sakinleştirmek artık benim için işkence haline geldi. Ne yaparsam yapayım susmuyor, konuşuyorum daha çok ağlıyor, sarılmak istiyorum kendini yere atıyor, ağlamasına izin vereyim, tepkisiz kalayım diyorum, öyle bir ağlıyor ki öğürüyor artık ağlamaktan. Sürekli iyi düşünüp sabır çekmekten sabır taşına döndüm, çatlayacağım.
Gün içinde destek olan kimse yok, olmak istemiyorlar da işin açıkçası. Kızım o kadar zorlaştı ki çünkü insanlar da napacağını şaşırıyor, gelmeye çekinir oldu annem bile. Eşim desem gün içinde çalışıyor, akşam eve geldiğinde ilgileneyim diyor ama kızım beni göremese kapıları tekmeliyor. O da bıktı, durduramıyor çocuğu. Uyusun diye gözünün içine bakar olduk, nefes almaya vakit kalmıyor o uyumadığında. Geceleri de sürekli ağlayarak uyanıyor. Beni en çok zorlayan şey bu ağlama krizleri. Duyan kızıma işkence ediyorum bile sanabilir, o derece kendini kaybederek ağlıyor. Sebepleride o kadar saçma ki, bazen sebepsiz bile ağlıyor.
Bu süreci anne ve bebek olarak en sağlıklı ve hasarsız şekilde atlatmamız için tavsiyeleriniz var mı? Veya dertleşmek bile iyi gelebilir bilemiyorum. Sizlerde durum nasıl?