gzdalidmr Anneler merhaba, Oğlum 1 yaş 10 günlük ama hiçbir şeyi eliyle tutmuyor.Tiksiniyor.Eline vermeye zorladığımda ağzını büzüp atıyor elinden.Ne ekmek ne muz elma , armut , salatalık hiçbirşey tutamıyor.Neden acaba ne yapmam gerekli.Morelimi çok bozdu.
Batimoms gzdalidmr canım bu tiksinti genelde dişler çıkınca oluyor. Ben de çok araştırdım. Oğlum normalde yiyen bir bebekti ama dişleri çıkarken sevdiği yemeklere bile öğrenerek bakardı yüzünde öyle bir ifade olurdu ki sanki çok iğrenç birseye bakar gibi bakardı. Sonra geçiyor o hem hasta olunca hem diş zamanı böyle bir davranış gelişiyor. Şimdi 10 15 gün kadar sonra bizim bayağı düzeldi sevdiği şeylere geri döndü. Sen de münkün mertebe sevdiği şeyleri vermeye çalış.
Babys1 gzdalidmr sadece yemeğe karşı mı böyle ? Muzu verip kendisi soymasını isteyin. Önüne mercimek nohut döküp nohutları ayırmasını isteyin. Ya da elma mandalina (bir birimden ayırt edebileceği meyveler ya da sebzeler) aynı tabağa koyup elmaları verir misin ? Keke katalım vs diye yardım ederek ve oyunmuş gibi yaparak deneyin. Yemesi için değil oynaması için bir obje gibi gösterin. Bunları da yapmıyorsa hep aynı tip değil de oyuncaklarının dokularını çoğaltın oyuncakların arasına elma portakal vs koyun yavaş yavaş alışır.
Gozzde-89 gzdalidmr dokunsal hassasiyet olabilir büyük ihtimalle oğlumda pek eliyle yiyeceklere yada yumusak seylere dokunmaz tiksinir gibi 18 aylık. ne olduğunu anlamaya çalışırken denk geldim dokunsal hassasiyet araştırın sizde bi isterseniz 🌸
gzdalidmr Batimoms doğru olabilir daha hiç diş çıkmadı.Acaba Artık zamanı geldi de o yüzden mi teşekkürler ☺️
gzdalidmr Babys1 aslında sadece yumuşak yapılılara karşı tiksinme ve dokunmama durumu mevcut.Yani yeni gelişen birşey değil.Hep öyleydi.Ama artık yaşına gelince benim de dikkatimi çekmeye başladı.Bakalım dediğiniz gibi deneyeceğim Umarım sonuç verir teşekkür ederim 🙏
gzdalidmr Gozzde-89 anladım peki şu an durum nedir sizde gün içerisinde bir tabağa ekmek mandalina kek koydum bakıyor parmak ucuyla çekiyor elini hemen inşallaj bir an önce alışırlar üzülüyorum
Gozzde-89 gzdalidmr bizimde aynı sayılır her yıyecege değil sevdiği şey olunca tutup yiypr ama genel olarak kendı yemıyor ellemk ıstemıyor anlıyorum önüne bısey koysam alıp yemez benım yedırmem gerek bende üzülüyorum doktor kontrolunce soracagım doktorumuza aslında ergoterapist oluyormus bu konuyla ilgilenen bizim bulunduğumuz şehirde yok belki sizin vardır bi danışabilirsiniz ileride sıkıntı olmasından korkuyorum bende bir icraata gecemedım henuz ama aklımın bi köşesinde hep üzülüyorum
gzdalidmr Gozzde-89 anladım bugün çocuk doktorumuzla kontrolümüz vardı.Bana aslında şu an herşeyi tutması eklemesi gerekli dedi.İsterseniz oyun hamuru slim falan alın tepsisine koyun karıştırın önünde dedi sonra bakarız bende deneyeceğim inşallah çözeriz sorunu
Ayazhan-1302 Gozzde-89 yaa benim oğlumda 2 yaşında aynı küçükken daha kötüydü şimdi brz iyi ama dediginiz gibi elma dilimlerim eline versem bitane ısırıp geri veriyor ama bn verince yiyor elinde tutmak istemiyor ıslak fln olmuycak eli yemek fln deyince hemen sildirir
Gozzde-89 gzdalidmr oyun hamuruna karşı mesafeli alıp mıncıklamaz eller ama azıcık slime yapmadım ama ellıyceğini sanmıyorum bizimkinin düzelmezse ilerlerse dye korkuyorum