Biraz uzun olacak.
Çoğu kişi biliyor sanırım, bebeğime kromozom ve genetik test yaptırmıştım. Aslında ikisi de kromozommus, biri genel daha, diğeri ise detaylı kromozom analizi (array test) sonuç daha cikmadi detaylinin, o çıkınca doktora gidecekmisiz.Yani aslında genlerle ilgili test değilmiş.
Ben bazı fiziksel bulgulardan genetik ya da kromozomsal bir şey mi var diye geriliyordum. Ben kendim kesfetmedim, süreç oldu. Kısaca doktorlar olabilir olmayadabilir, şu an iyi maşallah dedi. O postumda birçok kişi mesaj yazdı okudu, kızanlar oldu iyi dilek dileyenler postu hatırlarsınız :) herkese teşekkürler yazanlara.
Şimdi şöyle bir konu var. Benim oğlumda göğsünde beyazlık vardı, sırtında da beyaz leke gibi bir şey çıktı. Buraya fotoğrafini koymuştum. Birden fazla olduğu için karışık hepsi. Oğlumda egzama da var kolunda, suratinda. Göğsündeki daha açık renk bir leke, ortada yuvarlak var ve diğeri de omzuna kadar gidiyor. Bu yüzden pigment ile ilgili muhtemelen dedi cildiye. Nevus depigmentesus mu nedir. Sırtındaki da açık renk daha hafif, ilk başta pütürlüydu daha şimdi düz gibi. Banyoda fileden kaldırınca onlar da kıpkırmızı olmuştu. Şimdi ondan endişe ediyorum daha çok.
Bu tür beyaz lekeler genetik bir rahatsızlık ile ilgili olabiliyormus, tubero skleroz diye. Ben bunu burada öğrendim. Cildiyeye gittim, inceledi falan o bu rahatsızlık ile ilgili değil gibi dedi. Ama burada bir arkadaş da duymuş, cildiye öyle demiş birine fakat 8. Ayda nöbet geçirince anlamışlar öyle olduğunu.
Lekeler hem benziyor, hem de bilemiyorum. Oğlumun cildi hassas çünku, alacalı gibi damar yapısından herhalde. Ufak beyazliklar da oluyor, daha açık renk dogrusu. Egzama gibi kizarikliklar geçince beyazlıklar kalıyor, suratında da beyazlıklar oluyor yer yer. Dolu da cilt rahatsızlıkları var ve birbirlerine benziyorlar.Ama beyaz leke olunca kırmızı alarm olunuyor genelde.
Tüm bunları göz önünde bulundurarak sizce norologa göstereyim mi ya da farklı bir cildiye görüşü alsam mı? Daha önce gitmiştik 1 aylıktı o zaman çok belli değildi sanırım. Çocuk doktoruna sorucam bu ay. Genetik sonucuna gittiğimizde acaba sadece tubero skleroz için (belli bir genle ilgili) test mi yaptırsam? kadına da sorucam zaten, yaptıralım diyebilir. Siz olsanız ne yaparsiniz? Şu an ilaç kullandığım için daha rahat bir kafam var bu arada, yani tam takicam uzulcem mesela neyse napalim Allah büyüktür oluyorum.
Buraya ekledigim fotoğrafları ekleyeyim, göğsünü cekememistim.
Sırtındaki aynı leke, oynadıkça kızardı. Bu arada sabit değil lekeler sanki değişiyor gibi geldi buraya koyduğum fotoğraflara bakınca.
https://imgyukle.com/i/Lfehcv
https://imgyukle.com/i/Lfei3x
https://imgyukle.com/i/LfeBk6
https://imgyukle.com/i/LfeDKy
https://imgyukle.com/i/LfepHp
https://imgyukle.com/i/LfeGwM