_Koncuy_ canım anneye karışılmaz içinize sinesi, bebeğinizin ihtiyacı olanın ne olduğunu düşünüyorsanız onu yapın tabiki🤗 sadece şunu göz önünde bulundurmakta fayda olduğunu düşünüyorum okuduklarından yola çıkarak. Çocuk yaşta obezite görülme oranı eski yıllarda Amerika’da çok yüksek ülkemizde ise çok düşük iken, son birkaç yılda ülkemizde de çok artmış. Uzmanlar bunun anne sütü yetmiyor diye mamaya yönelmeye bağlıyor ve söyle diyorlar, anne sütü alan yani emen bebek ne kadar ihtiyacı olduğuna kendisi karar verdiği ve kendi belirlediği miktarda emdiği için obezite görülmezmiş, ama mama verilen bebeklere içeceği miktarı biz belirlediğimiz için be biberondan içmek memeden emmeye göre çok daha zahmetsiz olduğu için bebekler doysa bile içmeye devam edermiş ve bu da daha bebekken midelerinin büyümesine sebep olurmuş. Bunun sonucunda çocuk yaşta şeker tansiyon ve obezite hastalıkları artmış ülkemizde de. Çocuğumuz yesin büyüsün derken kararında yesin diye düşünmeli gibi geliyor ama. Ama insanlarda nedense seninki kal kilo benimki kaç kilo gibi karşılaştırma ve yarıştırma var sanki şişman olan daha sağlıklı olacakmış gibi. Çok yazık 🤷🏼♀️. Umarım zamanla bu algı düzelir ve çocukların üzerindeki psikolojik şiddet ortadan kalkar 🙏🏻🤗