Ya arkadaşlar bu kızamık aşısı 9.ayda zorunlu mu? Ben menenjit aşısı yaptıracağım için kızamığı 12.ayda yaptıracaktım ama benim çocuğunda besin alerjisi var, buradaki doktorumuz gitmişti , kuzenim Ankarada çocuk doktoru ona sordum bende. O da 12.ayda yaptırabilirsin hastanede dedi hatta ona gidip yaptıracağım.( bu ası alerjiyi tetikliyormuş). Sağlık ocağındaki ebemizi aradım söyledim, benden alerjisi olduğuna dair 12. Ayda yapılacak diye belge istiyor ,bir de boy kilo ölçümü yapmam gerekiyor diye buraya gelin diyor. Şimdi ben bu belgeyi nasıl alayım burada çocuk doktorumuz yok gitti, devlete de sıra almak lazım aşamada gitmem çok kötü durumda virüs almış basını gidiyor. Ayrıca sağlık ocağı oturduğum yere çok uzak aşılama başladığı için yoğunmus , boyu kiloyu bende ölçerim , sırf boy kilo için çocuğumu götürmek istemiyorum eşimde görevde tasınacaktım evi hep topladım o da kaldı .ebeye canım çok sıkılıyor rota virüs aşısı hakkında hiç bilgi vermedi onun yüzünden ası zamanını kacırdım , kendine gelince bizi zora sokuyor her zaman ama mesela rotaviüse gelince onu ilgilendiren ası olmuyor o da beni ilgilendiriyor diye kızmıstım en son. Kızamık aşısını 12.ayda yaptıracaklar şişede böyle denildi mi ya