17aras02 daha çok küçük uyuması lazım aslında. 40 ından sonra uyanıklığı artıyor ama, loş bi ortam yaratıp uyutmaya çalışsanız. Dua açsanız da klasik müzik açsanız belki dalar gider. Ya da fön makinası sesi de olur. Benim ikizler düzeltilmiş 2,5 aylık. Bu seslere anında uyuyorlar.