Hareketlenince düzelir demissiniz ama bu kilo hareketlerini de etkiler yürümesi ayaga kalkmasi hareket etmesi zorlaşır o yüzden dikkat etmekte fayda var, mama ile alakasi olmayabilir hormon bakilmasi lazim. Hormonlarda sıkıntı yoksa doktor mama oranini ayarlar o zaman sıkıntı olmaz. İç rahatlatalim derken olasi bir sıkıntıyı göz ardi etmesine de sebep olmamak gerek.
Yag hücrelerinin hafizasi vardir ozellikle bebeklik ve erken cocukluk döneminde alinan kilo ileride zor kilo vermeye ve yeteri kadar kilo verememeye sebep olur. Bebeklikte cogalan yağ hücreleri ileride metabolizmanin sürekli ayni kiloya geri dönme mekanizmasini tetikler o yüzden dikkat edilmesi gerek.
Ailede obezite gecmisi yoksa, anne babanin hormonel bir bozuklugu yoksa mama sebebiyle almistir verilemez bir kilo degildir korkmayin. Mamayi azaltip saglikli bol lifli ek gidalari arttirarak sorun çözülür