momozslck bende kızım 10 aylık iken hamile kalmıştım oğluma.araları tam 19 ay.ilk öğrendim çok ağladım geceleri yatağa yattığımda.hatta ağlayarak gelişi güzel vermiştim haberi eşime telefonda üstelik.neyse …yaşadıklarıma gelince evet illaki zor ama şuna inan ki allah kolaylığını da sabrını da veriyor.biri daha uysal oluyor ötekine nazaran.hele ilk bebeğin kız ise değme keyfine.çünkü anaç yapıda ve abla olacakları için daha şefkatle yaklaşıyorlar.erkek ise de henüz küçük olduğu için çok çabuk kabulleniyor kardeşi.o konu da zorluk yaşamıyorsun.uyku konusu sıkıntı olabiliyor (biri uyuyunca öteki uyanır,öteki uyanınca biri uyur gibi)yani büyük olanı da küçük olanı da ihmal etmiyorsun ama kendini ihmal ediyorsun.(anneyiz napalım diyip kabulleniyorsun çok çabuk ama)şimdi gelelim güzel taraflarına ..ki herşeye değer inan.hayatları boyunca arkadaşa ihtiyaç duymayacaklar,evde hiç sıkılmayacaklar,sen olmadığında (ilerleyen yaşlarda)büyük olan sen gibi sahiplenecek onu.küçüğü düşüp canı yandığında ve ağladığında büyük olan kardeşimin canı yanıyor diye o da ağlayacak,(abartmıyorum gerçek bu)kızım emziğini çıkarır kardeşine verirdi,ona söylediğim bi ninni vardı o da dili döndüğünce kardeşine söylerdi ufacık boyu ile beşik sallayıp.kardeşi ağlardı hemen biberonunu getirip,kardeşini gösterip "anne mama"derdi.(onu doyur demekti bu onun dilinde)o kadar çok ki güzellikleri anlatsam sığmaz ki..şimdi kızım 13 yaşında,oğlum 11 yaşını doldurdu 3 ay önce.hâla o bağ vardır aralarında.sokağa çıkmazlar hiç hep yan yana,dipdibedirler .çünkü ihtiyaçları yok arkadaşa.oğluma bakınca “ne cahilmişim be az ağlamadım öğrendiğimde” diyorum.o zaman isyan edip üzüldüğüme,uzun yıllardır şükrediyorum ve allaha beni affetmesi için yalvarıyorum(sorguluyordum neden ,bebeğim daha çok küçük diye)inan küçük olan da 2 yaşını bitirdi mi rahatlıyor insan.peş peşe aradan çıkıyor işte.bu arada bi de 12 ay 10 günlük bi oğlum daha var.inan o kardeşlik bağını bu ufaklıkla kuramadılar benim büyükler.ikisi bi odaya girer kardeşleri gitmek ister oraya çocuğu odadan çıkartıp kapıyı kapatırlar.