Bebegimmete fazla beslemişsiniz. Bi kere ezbere verilmez hadi mama verilmesi gerekiyor diyelşm, bunun bebeğin kilosuna gününe göre bi hesabı var.Aksi durumda hazımsızlık,kabızlık,ishal,reflü yaşar rahatsız olur bebek.
Açlığın doymamışlığın belirtileri vardır.Çocuk ağlıyor o zaman aç! diye düşünmemek gerek.Tamam açlıktan da ağlar da net bilgiler de var.
Çişli / kakalı bez sayısı ve miktarı, kilo alım durumu, emme refleksi var mı yok mu…
Yenidoğanlar 7/24 emer bi kere, emmek ister istemesi de çok normal.Tek bildiği refleks budur. Siz eğer “2 saatte bir 15 dk emzir ve kenarda uyucak” diyenlere inandıysanız onu unutun. Sizi koklamak ister ağlar/emer, susar ağlar/emer,acıkır ağlar/emer,uyumak ister ağlar/emer,ne olduğunu bilmez güven ister ağlar/emer.
yenidoğan = lohusanın yaka iğnesi
Sarılık da hani seviyesi 15-20 filan değilse korkmayın zaten öyle olsa hastaneye yatırıyorlar derdiniz.
Bir miktar doğum ödemi vermiştir bebeğiniz, onu 7-10 güne sık beslendiğinde geri toplar.
Ayrıca emzik ve biberon da emme refleksini bozar, meme reddine davetiye hazırlar.
Ben 2,5 senedir bunlara dikkat ettim tecrübe ettim.Şimdi 1 aylık 2. oğluma da tekrar bu şekilde devam ediyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir en azından fikir olur size de.hastanelerin emzirme birimleri oluyor,danışmaktan çekinmeyin çok güzel bilgilendirirler.