Nergis24 Soru başlıkta arkadaşlar. Kızım 18 aylık kendi etrafinda dönüyor. Eşim her çocuk döner oyun yapıyor diyor. Otizmle bir bağlantısı olabilir mi ?
Mom107 Nergis24 2,5 yaşında oğlum oyun için yapıyor genelde yapar çocuklar bu hareketi yeğenimde aynı şekilde oyun oynar
Aysln Nergis24 şuan kızım tam 18 aylık oldu 3 gündür yapıyor korkulacak birşey yok bence çocuk onlar :) dikkatini çeken şeyleri tekrarlıyorlar
Kavinsmom Konunun otizmle bir alakası olduğunu sanmıyorum. Normal bir çok çocuk yapar, o noktaya gelene kadar çocuğunuzla ilgili başka endişeleriniz olmalıydı, mantıklı değil bu endişeniz 🙏
Nergis24 Kavinsmom konuşmaması endişem zaten ama konuşmayan çocuk otizm demek değildir ile avuttum kendimi birde üstüne donme basladi
Kavinsmom Nergis24 doğrudan teşhisin konuşacağı ayda bebeğiniz yani kafanızı kurcalayan bir şey varsa bir uzmanla görüşebilirsiniz. Düzeltilen uyaran eksikliği benzeri rahatsızlıklar otizm çağrıştırır ama değillerdir, terapiler, kreşler ve farklı şeylerle aşılabiliyor. Gerçekten buradan alacağınız bilgiler sizi tam olarak rahatlatmaz.
Minik_Hanim Nergis24 benim kizim 18 aylik 2 3 kelimesi var, kendi kendine merdiven inip çıkamıyor diye acaba otizm mi suphesini soktu içime. Bu ayin başında once kendi dr sonra da yönlendirmesiyle cocuk psikaytrisine gittik. Otizm tanısında öncelikli bakilan seyler adiyla seslenince dönüp bakiyor mu, parmaginizla isaret ettiginiz yere bakiyor mu, diğer bireylerle çocuklarla iletisimi nasil ve oyuncaklarla nasil oynadığına bakiyor. Benim kizim adiyla seslendigimde isine gelirse bakar gelmezse bakmaz mesela. Otizm belirtilerine baktiginizda bi cok çocuğun yaptigi seyleri goruyo insan ve endiseleniyor. Biz bazi sebeplerle ekrana maruz kaldik. Bu sebeple dikkat daginikligi olmus 1 ay olcak ekranı hayatimizdan cikardik, ciddi oranda duzelme var. Sizin de benzer seyleriniz varsa örnek teskil eder diye yazıyorum. Eger yine içiniz rahat etmezse bi psikyatra danisabilirsiniz.
Nergis24 Minik_Hanim ben gittim psikiyatrii uzmanı na da götürdüm gayet sağlıklı bir çocuğunuz var içiniz rahat olsun dedi ama böyle dönünce icime kurt düştü. İsmi ile seslenince bakar işaret parmağını kullanır ortak dikkat var göz teması var merdiven korkuluklarına tutunarak inip çıkar motor gelişiminde sıkıntı yok koşar ne bilim ama kelime 0
Kavinsmom Nergis24 hadi ama 🙄 uzmana gitmişsiniz ve bu hareketi bir çok çocuk yapar 😂 güzel anne rahatla artık ..
Minik_Hanim Nergis24 ooo o zaman hiç korkmayin. Cogu çocuk kendi etrafında dönüyor dans hareketi onlar için. Doktor da biseyi yok dediyse zaten yoktur. Bol bol masal anlatin, okuyun, hayatınızda ekran varsa cikarin, işaretle anlatmaya calistiklarini anlamazliga vurun zorlayın konusmasi icin. Bizim dr oyun grubuna götürün cok fark eder dedi ama virus belasina götüremiyorum..
Ygz30 Benim oğlum 15 aylık.Bir yaşından beri eteafında dönüyor.Ve gözleriyle kendine bakmaya çalışıyor.Benimde kafamı kurcaladı.Ama ismiyle seslenince genel olarak bakıyor.Ben onunla konuşurken gözümün içinede bakıyor.Ama dikkat dağınıklığı var bence.Telefonla yediriyordum yemiyor diye başaldım hiçbir şekilde telefona baktırmıyorum.Düzelir inşallh yemek mevzusu.Biberon tutmuyor.Önceden tutardı bi ara mama reddi oldu tutmuyır.Zaten günde iki kere içiyor.Suluğunu getiriyor susyınca kapağını açıyorum içiriyorum.Geçen gün baktım yete uznmış kendi içiyor.Bebekler hep sağlıklı olsun 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
2guzelinannesi Ygz30 hayirli gevelee cocugunuzun durumu nedir acaba merak ettim kizim 13 aylik bugun birden kendi etrafinda sonmeye basladi ara ara birakti ablasi dikkatini dagitti ama ben suphelendim biraz
Ygz30 Bu arada kelimeleride. Attı , At, Aç,baba,dede, Su,adee,ayteee,şişşşşş yapıyor.Ama çatal tutamıyor bilmiyor vermedim.Kendi eliyle yiyor ekmek makarna vs.Diğer türlğ kaşık yemeklerini ben yediriyorum zaten.Kafam karıştı biraz
2guzelinannesi Ygz30 ay masallah benimde kizim dunden beri donuyor ama donerken cok mutlu kesfettigi icinmi slrun oldugu icinmi cozemedim darisibasima
Ygz30 2guzelinannesi oyun yapmıştır annesi.Bizde hala dönem dönem çok sevinince ve şımarınca dönüyoruz.Amin arkadaşım kızınız bülbül gibi şakısın hep🙏🏻🙏🏻🙏🏻