Alya112 Gururla söylüyorum ki ‘Uyku eğitimi sevici’yim. Danışmanlıkta aldım. Aldığım kararın sonuna kadar arkasındayım ve hem oğlum hem kendim için doğru olanı yaptım. Asıl sorun uyku eğitimi değil, uyku eğitiminin bebeği ağlata aglata olduğunu sanan, kulaktan dolma ya da googledan bir iki bir şey okuyarak yapmaya çalışanlar. Rayicinin çok altında fiyatlarla sadece kitabi bilgiyle bebeği anneyi tanımadan uyku eğitimi verdiğini iddia eden danışman o kadar çok ki piyasada işin adı kötüye çıkıyor. Şöyle söyleyeyim güvenli bağlanamadık mı ya oğluma zarar verdiysem diye içim içimi yedi burada okuduklarım yüzünden. Halam pedagog ve kreş işletiyor. Ona sorduğumda Almanya’da uyguladıkları standart uygulamaları öğrenmek için 1950 TL ödediğimi söyledi. Uyku eğitimi bebeğe verilmez, anne alır doğruyu öğrenir ve uygular. Hiç bir bebek beni ayakta salla demez ama anne annesin, kayınvalidesinden öyle öğrenir ve sallamaya başlar. Neden annemden, kayınvalidemden öğrendiğimi yapayım doğrusunu öğrenip yapmak varken? Ben gaz masajı bilmiyordum, 7 ay sancı çektiğimiz dönemde allamesi oldum, ben bebek uyutmaya bilmiyordum, danışmanlık aldım ve öğrendim.
uykusuzluktan bayılma noktasına gelmiş, gergin sinirli bebeğiyle oynamaya hali kalmamış anneyle mi bebek güvenli bağlanma yaşayacak? Şimdi oğlum uyur ben ev işlerini yemeği yaparım ve o uyandığında her anım onundur. Sen tv karşısında otur ben iş yapayım demem.