Kızlar oğlum 38 haftalık planlı sezeryanla doğdu. Bu yazıyı yazma sebebim çok fazla gaz ile alakalı postlar görüyorum toplu cevap olsun istedim belki faydalanan olur. Öncelikle sezeryanla doğan ve vaktinden önce doğan çoğunlukla erkek bebeklerde gaz sancısı oluyor. Bizde bu kolik belası 10.günde patlak verdi uyuyan çocuk gecenin yarısı avaz avaz ağlayınca acillik olduk. Doktor gaz dedi ben çıkarttığımızı sanıyordum ancak bağırsak usg girdik nerdeyse yüzlerce baloncuk vardı bunlar hep gazmış iki pırtla gitmezmiş. Peki ne yapmak lazım?? Öncelikle bu geçecek en erken 3 ayda ya da 1 yaşında benim oğlum 3 ayda dönmeye başlayınca kendi gaz çıkartmaya başladı ve bitti kolik olayımız. Öncelikle bebeklerin gaz saatleri atakları belli olur bu süreden örneğin yarım saat önce yıkayın eviniz sıcaksa her gün yıkayın üşütmezse hasta olmaz korkmayın. Biz 40ı çıktıktan sonra kafayı tutabildiği ve çevirebildiği için hep yüz üstü uyuttuk gaz çıkartmaları ve ağrıları için çok büyük kolaylık oldu. Sadece mamayla besleniyordu oğlum ve her marka mamayı denedik ancak aptamil ve golden goat çok fena gaz yaptı sonrasında bebelac gold a geçtik müthiş bir şekilde gaz sorununu yok denecek kadar azalttı. Her türlü biberonu denedik kolik özelliği olan ancak dr browns bu konusa harika verdiğiniz paraya değiyor. 7 aylık oğlum hala onu kullanıyorum. Alacaksanız cam almayın pahalı olduğu için kırılırsa almak zor olabilir bizim iki kere kırıldı 3.de plastik olanı almayı akıl ettik😂 mamayı koyarken tepeleme ölçek değil silme kaşık koyun ve hatta normalde 30ccye bir ölçekken biz 35-40cc ye bir ölçek koyduk ki sindirimi kolay olsun. Biberonu asla ama asla çalkalamayın çöp şişle karıştırın normal bıçak çatal falan sokmayın çelik olduğu için zararlı bebelere. Emziren anneyseniz mutlaka sütünüz tazikli olmadığından emin olun ve siz de gaz yapmayacak ürünler tüketin. Bebeğe kimyon vermeyin siz çayını içtiğinizde bebeğe geçer bu yeterlidir. Mamaya günde 1-2 çay kaşığı saf zeytinyağ ekleyebilirsiniz ancak poposunu zeytinyağıyla uyarmayın ileride daha büyük sıkıntılar yaşatabilir. Gelelim kurtarıcı sandığımız gaz damlalarına; hepsi çöp amerikadan damlalar getirttik buradaki her damlayı denedikten sonra 50 doktor gezdikten sonra 51.dr bize gaz damlaları gazı bitirmez bağırsakta bir yere toplar 3 pırtlarsa sonra sıkıştırıp daha fena sancı yapar demişti keza dediği doğru çıktı. Bize prebiyotik damla önerdi nbl drops mavi kutu olanı 30 günlükten itibaren hala günde 3 damla beslenme sonrası veririz. Ek gıda sürecinde olan oğlum çok şükür bu sayede hiç kabız olmadı biz de kullanırız bu tarz damlalar yararlıdır dilerseniz sizde kullanabilirsiniz. Gaz sancıları bizde akşam 18de başlayıp gece 4e kadar devam ederdi çarşafta sallamak ona iyi gelse de bizim kollarımız kopardı o yüzden evde ona çingene salıncağı kurduk hem çok kolay uykuya geçti hemde gaz çıkartmasını kolaylaştırdı. Alacağınız hamaklar 6 aya kadar çok işe yaramaz çünkü sarıp sarmalaması lazım bu yüzden çingene salıncağı baya iş görür. Yapabilirseniz kundakta iyi gelir ve kolik bebeler emmek ister sürekli 40ından sonra sabahları 2 saatten önce mama-meme vermeyin çünkü hazmetmeleri için minimum 1,5 saat gerekiyor. Emziğe alıştırmanız emme refleksine iyi geleceği için hem gaz hem kaka yapma sürecinde onları rahatlatıyor ve mama meme için biraz zaman kazandırıyor. Sorularınız olursa vakit buldukça cevaplarım🙏🏻