Asliee merhaba, ben de zorunlu sezaryenle bebeğimi dünyaya getirdim. Emzirmeyi bile bilmiyordum, hastanede kaldığımız 3 gün hep emzirme danışmanından yardım alarak emzirdim.
Hastaneden çıkıcağımız gün son kontrolleri yapıldığında normalden daha fazla kilo verdiğini söyledi doktoru. Yani 150g vermesi normal karşılanırken bebeğim 350g civarında kilo vermişti.
Biz de mama kullandık bu yüzden. Aptamil kullanıyordum bende. Eğer bebeğinizde gaz, kabızlık, alerji gibi sorunlar yoksa kullandığınız mamaya devam edin. Ben önce emzirebildiğim kadar emzirip (ki çok kısa sürüyordu, memeyi de kavrayamıyordu) her emmeden sonra 15cc mama veriyordum. Sık sık bu şekilde yapıyordum. 1 haftalık kontrolde doktoru doğum kilosuna yaklaştığını söylemişti ama mamaya da devam ettirdi. Hatta 30cc yap içebildiği kadarını içsin demişti.
Üzülmeyin ve endişelenmeyin, 1 aylık kontrolde bu şekilde toparladı. Sonra mamayı da bıraktı hatta. İnşallah yavrunuz en kısa sürede toparlar, kilosunu bile geçer 🙏☺️