Merhabalar, bir süredir burda gördüğüm uyku postlarina yazmaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum. Öncelikle uzun bir yazı olacak gibi kusura bakmayın. Benim bebeğim şuan nerdeyse 10 aylık olacak son bir aydır güzel bir düzenle uyuyor. Ama öncesinde oldukça sıkıntılı günler yaşadım daha doğrusu uykusuz günler. Akşam 7de bebeğimi yatagina koyuyordum sonra yarım saat , 1 saat sonrada her saat başı uyanıyordum ve ben sürekli emzirerek uyutmaya calisiyordum açıkçası ilk çocuğum olduğu için her ne kadar orda burda uyku eğitimini duysam okusamda benim bebeğime pek uymamıştı bu duyduklarım. Bi kaç kez denedik öğrenir gibi oldu. Her ağladığında kucagimiza alarak öğretmeye çalıştık ama bir süre sonra me yazık ki vazgeçtim. Peki nasıl öğrettim kızıma sabah 7 akşam 7 kesintisiz uyumayı. Öncelikle bu yaşlarda bebekler için gece emmelerinin gereksiz olduğunu okudum ama bir anda kesmedim. Ilk önce emerek uyuttum sonraki uyandığında ac olmadığına emindim o yüzden yanına uzanıp kendi kendine dalmasına sağladım. Ağladı tabi ama elimi sırtına koyup varlığımı hissettirmeye çalıştım ve ninni söyledim fisiladyarak o umursamasa bile. Küçük bebekler için sırtına pat pat yavaşça vurulup kulağına şşş yaparsanız sakinlesirmis bu arada. Çünkü küçük bebekler bir çok şeye aynı anda odaklanamadigindan neye agladiklarini bir nevi unutuyorlarmış. Boyle böyle bir emzirerek bir emzirmeyerek uyuttum ama yavaş yavaş emzirmeleri azalttım ve en sonunda sadece gece 11de rüya öğünü yaptım. Yani o uyurken emzirdim yavaşça yerine koydum ki emmek için uyanmasın. Ama gece 11den sonra rüya öğünü yapmamak lazım en geç 11 olmalı. Bu şekilde gündüz uykularını da sadece yanına uzanarak kendi kendine dalacak şekilde ayarladım. Daha verimli uyudu. 40 dakikadan fazla uyutamadığım bebeğim, gündüz uykularından bahsediyorum , en az 1.5 saat uyumaya basladi. Bu şekilde 3 saat toplamda uyudu. Buna rağmen bir kezde şunu yaşadım. Gündüz 3 saat uyuyordu sabah 8de uyanıyordu akşam 7de yatırınca ne yaptıysam 8.30da pat yine uyanıyordu bu durumda da sabah uykusunu sabah 7ye aldım ve herşey mucizevi şekilde yerine oturdu. Bu bilgilerin çoğunu tracy hogg bebek bakım sorunlarına mucize çözümler kitabından öğrendim ama ben kendime uyarladım bir nevi bazi şeyleri. Burda çok fazla uykusuz anne görüyorum ve bende aynı sorunları yaşadığım için üzülüyorum umarım birilerine yardımcı olur bu yazdıklarım. Bu arada istahsiz bebek annelerine sesleniyorum benim bebegimin iştahı gece 11den sonra emzirmeyi bırakmamla arttı. Gün içinde daha iyi yemeye başladı. Tabi dış hastalık vs ne yazık ki ayrı konular istahta.