Zeynaa1 Katiliyorum. Tek seferlik bir sey degil. Yestiskin gibi tek sefer hayir deyince anlamasini beklemek dogru degil.
Yaman-eylus Ben pek hayir demiyorum, neden almamasi/yapmamasi gerektigini anlariyorum. Tabi ki ilk denemede bir yetiskin gibi sak diye kabullenmiyor. Hatirlayamadigim zamanlardan beri hep anlatiyorum ben. Bicaga uzandiginda “bicaklar bebekler icin cok tehlikeli, bir yerini kesebilir, canin cok aciyabilir” diyorum ornegin. Ya da kahvaltida nutellaya uzandiginda “bu bebeklerin yiyebilecegi bir sey degil, senin icin sagliksiz, biraz daha buyuyunce yiyebilirsin” diyorum. Musluk acik oynamak isterse “suyumuz bosa akiyor, boyle akarsa bitebilir, susuz kaliriz, elimizi yikayamaz, disimizi fircalayamayiz bir daha” gibi. Anlata anlata bir sure sonra anliyorlar. Hatta su an kendi kendini uyariyor bu sekilde. Bicak istediginde “bebekley icin cok tehlikeli” diye bana soyluyor, sonra da almayip baska seye donuyor.